הפרשנים הפוליטיים הבכירים, אמנון אברמוביץ' (חדשות 12) ורביב דרוקר (חדשות 13), התראיינו הבוקר (שני) לגל"צ בנוגע להצהרה שקיים אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בה הכריז כי קיבל את הצעת הפשרה בנוגע לתקציב, וכן התייחסו לפן התקשורתי ולזמן המסך שהעניקו המהדורות למסיבת העיתונאים.

"כשפמפמו מ-19:00 את העובדה שנתניהו עומד לשאת נאום דרמטי, אמרתי לעצמי 'אולי הוא יסטה ממנהגו ויאמר דבר אמת?'. בוא נתחיל עם השלום עם האמירויות. הוא לקח מדינה שיש לנו איתה שיתוף פעולה ביטחוני ושלום קיים במשך 26 והפך את זה לשלום פורמלי. את הברכות הוא קיבל מצד שמאל ולא מימין. אני לא זוכר את עצמי כל כך מברך ראש ממשלה כמו שבירכתי את נתניהו בנושא הזה. הסיפור השני זה סיפור הכזבים על ניסנקורן. זה כזב מהול בזדון על תיק שלא היה ולא נברא. זו דלת שמעולם לא נפתחה. התיק של ניסנקורן מעולם לא התקיים. שלי יחימוביץ' הסבירה ביושרה ואומץ לב את הדבר הזה", אמר אברמוביץ'.

"שלושת הערוצים היו צריכים להודיע לראש הממשלה שאם ההצהרה לא מתחילה בזמן לא משדרים אותה, ולבקש לדעת מראש שיש כותרת שם. לפחות ברמה של מנכ"ל חברת חדשות, הוא צריך להבין שיש שם כותרת. כי אנחנו משדרים חדשות ולא נאום תעמולה. הרגשתי מבוזה אתמול ולא בפעם הראשונה", הוסיף דרוקר. כשביקש המראיין, רזי ברקאי, מדרוקר "תן לו קרדיט", השיב: "זה כמו לתת קרדיט לאופנובנק שביצע עוד שוד. כל פעם שאנחנו מתפעלים מרמת הנוכלות והשרלטנות, אתה אומר 'ממה אנחנו מתפעלים?'. נתניהו, הצלחת לשטות בנו גם אתמול. ידענו, והצלחת". 

אברמוביץ' הוסיף: "לנתניהו יש מטרה אחת ויחידה, ואין אחרת. אני אמרתי שאסור ללכת איתו לממשלה בתנאים האלה בשום אופן, ובדיוק חזיתי לאן הוא יחתור ואיך. רביב היה ממלכתי, אופטימי וסלחן, ואנחנו עומדים איפה שאנחנו עומדים. אני לא מצליח להבין דבר אחד - מה למינויים של פרקליט המדינה, מפכ"ל משטרה ולהמשך כהונת הממשלה?. בסוף, הכל תלוי באינטרס המשפטי והאישי של נתניהו. אם זה תלוי ברוב הציבור הישראלי אנחנו אמורים להגיע גם לנובמבר 2021". 

דרוקר סיים את דבריו כשאמר: "אני עדיין בעמדתי שטוב עשו גנץ ואשכנזי שעצרו את הרכבת הדוהרת הזו. גם אתמול, אם אתה מפרשן את זה בעיניים קרות - נתניהו הפסיד. הוא ביקש דברים ולא קיבל כלום. משפט ההוכחות מתקרב. אם הוא ייצא לבחירות בדצמבר הן יתנהלו במקביל לעלייה של העדים. זה הרבה פחות נח לו. בנוסף, יש בחירות בנובמבר בארה"ב. אם נתניהו הולך לבחירות באמצע דצמבר, יכול להיות שהוא הולך לבחירות כשיש נשיא דמוקרטי והוא לא יוכל לשלוף שפנים מהכובע. הוא לא קיבל אתמול כלום".