ברוב של 67 תומכים לעומת 37 מתנגדים, אישרה הערב (שני) הכנסת את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ). על פי הצעת החוק, ידחה מועד אישור תקציב המדינה עד 23.12.20. מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית. 

מוקדם יותר הציג מ"מ יו"ר וועדת הכספים, יצחק פינדורוס, את הצעת החוק. לכל אורך היום נרשם מתח רב בגין החשש מפני הליכה לבחירות בעוד שלושה חודשים. יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא לפני התכנסות המליאה נאום חריף, בו קרא לליכוד לתמוך בהצעת החוק. מוקדם יותר, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנחה את חברי סיעתו לתמוך בהצעת החוק. חברי כנסת הנמצאים בחובת בידוד הגיעו אף הם להצבעה ויושבים ביציע המליאה.

רה"מ נתניהו נכנס למליאה על מנת להצביע על אישור החוק ואמר: "קשה מאוד כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה, אולם יחד עם זאת אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו. זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".

ההצבעה במליאת הכנסת על דחיית התקציב (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
ההצבעה במליאת הכנסת על דחיית התקציב (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

ישראל כ''ץ, גבי אשכנזי (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
ישראל כ''ץ, גבי אשכנזי (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

חרף הדיונים הרבים על התקציב, נרשמו דיווחים היום לפיהם המחלוקת נסובה סביב עניין מינוי הבכירים. בכחול לבן טענו כי מהבוקר הליכוד ניסה לבצע מחטף ולהעביר החלטת ממשלה מוקדמת, לפני ההצבעה במליאה על חוק האוזר, שמבטיחה להם כי לא יהיו מינויי בכירים בתקופה הזאת. בליכוד דורשים להקים את ועדת המינויים בהרכב של ארבעה שרים - שניים מהליכוד ושניים מכחול לבן, בעוד שבכחול לבן מתנגדים. מוקדם יותר היום, טענו בכחול לבן כי הליכוד מנסים לחבל בהצעת החוק ואילו בליכוד השיבו אש וטענו כי "כחול לבן מפירים הסכמות".