חיים רמון בטוח שנתניהו הרוויח בגדול מאתמול, בניגוד לרבים הטוענים כי גנץ יצא עם ידו על העליונה. "כדי לדעת מי ניצח ומי הפסיד , צריך לדעת מה הייתה המטרה של כל אחד". רמון אומר כי נתניהו בסך הכול שיפר עמדות לקראת הבחירות שלדבריו כנראה יתרחשו במרץ 2021. בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM אמר כי עד אז סביר שיוכל נתניהו להתהדר בחיסון לקורונה, הסכם שלום עם בחריין או עומאן וכך אולי אף יוכל לדחות את משפטו, שצפוי להתחדש בינואר הקרוב. עוד הוסיף, כי אם הוא היה שר הביטחון או החוץ, היה ממדר את נתניהו מתחומי משרדו, כפי שעשה לגנץ ואשכנזי עם הסכם השלום.

כספית: אתה עקבת, בסוף אני חושב שיש נטייה בקרב פרשנים להגיד שגנץ בפעם הראשונה היישיר מבט, לא מצמץ, ונתניהו אץ רץ להקליט את הסרטון, לצאת רבע שעה קודם. מה אתה אומר?

כדי לדעת מי ניצח ומי הפסיד, צריך לדעת מה הייתה המטרה של כל אחד מהשחקנים. לביבי נתניהו הייתה מטרה אחת, להגיע לבחירות הבאות מתוך בלפור וגנץ מפגין מול בלפור, וזה היעד המרכזי שלו, וכל היתר היו דברים לא חשובים, וזה מה שהוא השיג.

אלדד: אז לכאורה הוא יכול היה לעשות את זה גם עכשיו, מתוך בלפור.

כן, אבל עכשיו לא נוח לו ללכת לבחירות. אני כבר חודש ימים טענתי שאין שום סיכוי שיהיו בחירות בנובמבר. כי נובמבר זה המועד הכי פחות נוח לו, זה שיא המשבר הכלכלי, הוא לא יוכל להזרים כסף כי הביורוקרטיה עוד לא תיתן לו והוא לא יתגבר עליה, וגם החיסון לא בטוח. מה קורה במרץ? יש הערכות שבחצי הראשון של 2021 ככל הנראה יהיה חיסון או ודאות שיהיה חיסון, המצב הכלכלי יוכל להיות יותר טוב, כי יותר רע יהיה לו קשה, ובנוסף לכך אולי הוא יספיק לעשות עוד בחריין או עומאן, וכל הרצף הזה יביא אותו למצב יותר טוב. לצערנו, כחול לבן, שאין להם אפילו תעודת בוגר של גנון פוליטי, הם השאירו חורים ענקיים בהסכם הקואליציוני. הם השאירו את מרץ, שזה לא היה צריך לקרות.

כספית: החורים בהסכם הקואליציוני נמצאים שם מלכתחילה, בקטע הזה שיש לקונה בנושא התקציב.

היו אנשים לא כל כך חכמים כמו היועצים של גנץ שהעירו להם על החורים האלה.

כספית: אתה רומז למישהו?

לא נעים לי מטעמי צניעות להגיד את זה. ותקנון הממשלה שיום לפני שביבי נבחר צריך להעביר תקנון ממשלה, ובינתיים אין תקנון ממשלה פריטטי, ולכן, לפי היעד הפוליטי המרכזי של נתניהו, שזה גם משפיע לו על המשפט, כי אם יהיו בחירות במרץ, לא יהיה סביר שהוא יופיע 3 פעמים בשבוע בבית המשפט במהלך מערכת בחירות. לכן בנושא הזה הוא ניצח בגדול. במה הוא הפסיד? אני לא יודע במה הוא הפסיד, אומרים המינויים, אז אני רוצה להתייחס למינויים. לביבי יש זכות וטו גם עכשיו על המינויים. אי אפשר למנות אף מינוי בלי אישור הממשלה, והוא ראש הממשלה, הוא יחליט לא להביא את זה. לכן, אין אף מינוי.

כספית: בג"ץ אוטוטו יגיד שחייבים למנות, כי הוא כבר נתן להם אורכה של 100 יום.

אני לא בטוח אם בג"ץ יתערב ואיך הוא יתערב. אני לא מאמין שיהיה 'צו עשה' לראש ממשלה להביא לסדר היום של הממשלה מינויים.

כספית: מינויים של פרקליט מדינה ומפכ"ל? זה א'-ב'.

נכון, עובדה ששנה וחצי אין מפכ"ל. דרך אגב, המפכ"ל נפסל על ידי ועדה לטוהר המידות שקבעה שהמועמדים שהוצגו, שלא היה להם שום דבר פוליטי, הם לא ראויים, כי כנראה בכיתה ג', אחד הרביץ לשני. זו הסיבה שאין מפכ"ל היום.  

כספית: מי נפסל?

נפסלו 3 ניצבים שהוצעו על ידי גלעד ארדן.

כספית: זה כבר עתיקות.

עתיקות, אבל ככה זה קרה ואז נכנסנו למערכת בחירות.

אלדד: בסוף אתמול נגמר בתיקו ואנחנו בהארכה עד מרץ.

אבל אני שואל למי זה טוב התיקו הזה. בן יודע שהסיוט הכי גדול של ביבי זה שהוא יצטרך להיפרד מבלפור, אפילו לדקה, לא לחודשים, לדקה. לכן, האופציה הזאת שהוא נשאר ראש ממשלה ולא נפרד מבלפור, זה מבחינת ביבי, ההישג הכי גדול.

כספית: נניח שאני מסכים עם כל מה שאמרת, אני לא, אבל נניח. זה לגיטימי לגמרי לחשוב ככה.

אתה מסכים, לא נעים לך.

כספית: אנחנו לא מתווכחים עכשיו על המהות, מתווכחים עכשיו על טקטיקה. אני לא חושב שיהיה חיסון אפקטיבי עד מרץ, אני חושב שהמצב הכלכלי יש לו פוטנציאל להיות...

בסדר, יכול להיות.

כספית: בדברים האלה אני חולק עליך.

בדברים האלה אתה חולק, זה בסדר.

כספית: אני גם לא בטוח שהשופטת תסכים לדחות את המשפט עם בחירות. מה שכן, אני שואל אותך, הבן אדם מרמה אותם מהיום הראשון, מדובר בנוכל, מה יש לך להגיד לי על זה? הוא אומר 'בלי שטיקים ובלי טריקים', ומיד אחרי שהוא אומר את זה, הכול זה שטיק וטריק. מה בעניין הזה אתה חושב?

אני מסכים שהוא עושה עליהם שטיקים וטריקים, ויש 2 צדדים לעניין. תן לי רגע להיות בשגעון גדלות, אני מניח שאם אני הייתי גנץ, הוא לא היה עושה עליי שום שטיק ושום טריק. אבל אנשים שאין להם מושג בחיים הפוליטיים, שזה מכבר באו, שאין להם תעודת בוגר גנון בפוליטיקה, אז עליהם הוא יכול לעשות שטיקים וטריקים.

כספית: אין לי ספק שהוא לא היה עושה עליך שטיק וטריק.

ודאי, ולכן זה שביבי הוא כזה, אין בעיה, אנחנו יודעים כבר שנים. הבעיה היא מי עומד מולו, איך עומדים מולו, איך מתייצבים מולו. אם אני שר ביטחון, אחרי שהוא ממדר אותי באיראן, אני ממדר אותו בענייני ביטחון, הוא לא יודע מה קורה במשרד הביטחון. חודש ימים הוא לא נכנס, לא יודע, אף אחד לא מדבר, שום דבר.

כספית: ומוציא הוראה שהמל"ל לא מדבר יותר עם אף קצין בצה"ל וכו'. בוא נקים מפלגה, אתה אני ואריה...

מוחקים את מספר הטלפון של המל"ל, אין דברים כאלה. יושב ביבי, יורק להם בפרצוף, אומר שרמטכ"לים לשעבר שיודעים יותר סודות ממנו, הם ידליפו, כשהוא כבר הדליף בלי סוף. אם אני שר חוץ, אותו דבר, אין מגע בין משרד החוץ לבין משרד ראש הממשלה, שיעשה מה שהוא רוצה.

אלדד: מה הסעיף על הסתה והמרדה?

לשר הביטחון ושר החוץ יש חסינות מהותית, ולכן, גם אם יעברו על חוק ההסתה...

כספית: אבל לך אין.

אני הצעתי הצעות, אני לא עושה את זה חס וחלילה.