על רקע הדיווחים אודות התקדמות במגעים לרגיעה שתביא לסיומה של ההסלמה הנוכחית בין ישראל וחמאס, השליח הקטארי, מוחמד אל-אמאדי, צפוי להגיע הלילה (שלישי) לרצועת עזה ולהיפגש עם ההנהגה הפלסטינית בניסיון למנוע הידרדרות נוספת. אמאדי ייכנס לרצועה דרך מעבר ארז.

הביקור מגיע לאחר שחמאס הכריז על עוצר בן 48 שעות ברצועה בעקבות איבחונם של ארבעה חולי קורונה ששהו מחוץ למתחמי הבידוד של הארגון. היום הכריז שר הבריאות על אבחונו של חולה חמישי.

בנוסף, הביקור נערך לאחר שאמש ארבעה אנשי הג'יהאד האסלאמי פוצצו את עצמם בטעות בניסיון לשגר רקטות לעבר ישראל. למרות העוצר, מאות פלסטינים נכחו היום בהלוויתם. מקורות ברצועה חוזים כי הביקור ירגיע מעט את הרוחות לאחר גל בלוני התבערה ששיגר חמאס לעבר ישראל השבוע.

כמו כן, המקורות מסרו כי חמאס ביקש מהקטארים להגדיל את סכום הסיוע לרצועת עזה מ-20 ל-40 מיליון דולר. "אנחנו אופטימיים", אמר בכיר בחמאס, והוסיף: "יש אינדיקציות לכך שקטאר מתכוונת להמשיך ולספק את התשלומים למשך שישה חודשים נוספים לפחות. זה יעזור להרגיע את המצב". עוד אמר הבכיר כי בחמאס ממתינים שמצרים תכפה על ישראל להקל בהגבלות על הרצועה.