רה"מ בנימין נתניהו מודיע הערב (שלישי) כי הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לצאת בראש משלחת ישראלית מקצועית לאבו דאבי, במטרה לקדם את נירמול היחסים בין שתי המדינות. המשלחת צפויה לצאת לבירת איחוד האמירויות ביום שני הבא, יחד עם משלחת אמריקאית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו''מ בינ''ל.

השיחות באבו דאבי צפויות להתמקד בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים, ביניהם תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד. למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד רה''מ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ר' רשות התעופה האזרחית ועוד.

ראש הממשלה נתניהו על המשלחת הישראלית שתצא לאבו דאבי. צילום: רועי אברהם

נתניהו אמר הערב: "הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא. המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות. זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום. אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם".

מוקדם יותר היום נפגש מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, עם ראש ממשלת המעבר של סודן, עבדאללה חמדוכ. על פי הדיווחים, דנו השניים, בין השאר, בהסכם עתידי עם ישראל. בתום השיחה צויין כי צפויות "התפתחויות חיוביות ביחסי ישראל - סודן".

פומפאו הגיע אמש לח'רטום (בירת סודן) בטיסה הרשמית הישירה הראשונה מישראל לסודן, כחלק מההסכם שהוכרז עם איחוד האמירויות. "אני שמח להכריז שאנחנו על הטיסה הרשמית הישירה מישראל לסודן" כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו על חנוכת קו התעופה החדש והדגיש את חשיבות המאורע: "ייתכן שתתרחש היסטוריה נוספת".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שוחח מוקדם יותר עם מקבילו באיחוד האמירויות, מוחמד אל-בראוודי. השניים סיכמו ליצור שיתוף פעולה ביטחוני משמעותי בין שתי המדינות. עוד עלה בשיחה כי יוקמו ערוצי תקשורת משותפים לשתי המדינות, אשר יתרמו להן בפרט ולכל האזור בכלל.