שר החוץ גבי אשכנזי התייחס היום (חמישי) לתהליכים המתרחשים באזור בעקבות נרמול היחסים והשיחות עם איחוד האמירויות, והאופציה שמדינות נוספות יצטרפו למעגל הנורמליזציה. במהלך ביקור רשמי בגרמניה אמר לשר החוץ הגרמני, הייקו מאס, כי ישראל משאירה את הדלת פתוחה לפלסטינים למרות הכעס הרב ברשות עקב השיחות עם איחוד האמירויות. "עדכנתי את שר החוץ על סוגיות שנוגעות למצב במזרח התיכון, בתוכן גם המגעים עם איחוד האמירויות. זה נותן תקווה לעתיד טוב יותר לאזור. זה יקדם את היציבות באזור, ואולי יהפוך אותו למקום טוב יותר ובטוח יותר". 

גבי אשכנזי בביקור בגרמניה

אשכנזי התייחס כאמור לנושא הסיפוח שירד מהפרק בעקבות שיחות השלום עם האיחוד האמירויות, אך הדגיש את הרצון של ישראל להמשיך במו"מ עם הפלסטינים. "אנחנו רוצים להשאיר את הדלת פתוחה לפלסטינים. אנחנו מקווים שהפלסטינים יצטרפו לשולחן המשא ומתן". 
שר החוץ הישראלי התייחס במפגש עם מקבילו הגרמני גם לפעילות של איראן באזור. "דיברנו גם על הפעילות של איראן בנושא הגרעין והפעילות שלה באזור. איראן ממשיכה להשתמש בטרור באזור ומפעילה את זרועות המיליציות שלה באזור. בדיוק כמו שראינו אתמול בלילה", אמר אשכנזי בהתייחסו לתקרית הירי נגד עמדת צה"ל באמצע הגליל. "היא פועלת עם חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן, הפלסטינים ברצועת עזה ועוד. הפעילות הזו של איראן חותרת תחת היציבות של המזרח התיכון", הדגיש אשכנזי.

ישראל ואיחוד האמירויות יתחילו בשיחות פרונטליות רשמיות ראשונות בשבוע הבא. רה"מ בנימין נתניהו הודיע השבוע כי הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לצאת בראש משלחת ישראלית מקצועית לאבו דאבי, במטרה לקדם את נירמול היחסים בין שתי המדינות. 

המשלחת צפויה לצאת לבירת איחוד האמירויות ביום שני הבא, יחד עם משלחת אמריקאית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו''מ בינ''ל. השיחות באבו דאבי צפויות להתמקד בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים, ביניהם תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד. למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד רה''מ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ר' רשות התעופה האזרחית ועוד.