איחוד האמירויות הודיעה היום (שבת) על ביטולו של החרם הכלכלי על ישראל במדינה, כחלק ממימושו של הסכם נרמול היחסים עליו סיכמו לאחרונה המדינות - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה.

נשיא האמירויות, ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, אמר כי מטרתו היא "שיתוף פעולה בילטרלי בין המדינות, במטרה לכונן בסופו של דבר יחסים בילטרליים", והוסיף: "הסרנו את החרם במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה הדיפלומטי והמסחרי עם ישראל".

הנשיא הוציא צו שלפיו החרם על ישראל מבוטל וניתן לחתום על הסכמי מסחר והסכמים כלכליים עם גופים ואישים ישראלים. כמו כן הוחלט לאפשר חילופי סחר בין המדינות וכניסה של סחורות ישראליות למדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה ומסר: "אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

שר החוץ גבי אשכנזי: "ביטול החרם על ישראל הוא צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון. אני מברך על ההחלטה ההיסטורית וקורא למדינות נוספות לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות". 

עוד הוסיף השר: "זו גם ההזדמנות להודות לאנשי משרד החוץ שבמשך שני עשורים פעלו בחשאיות והניחו את התשתית הדיפלומטית ליחסים הכלכליים בין ישראל לאמירויות שאת פירותיה אנו רואים היום".

שר החוץ גבי אשכנזי (צילום: רויטרס)
שר החוץ גבי אשכנזי (צילום: רויטרס)

כזכור, בכירה בממשל האמריקאי אמרה השבוע כי מתקיימות שיחות חיוביות בדרך לעסקה לפיה תמכור ארצות הברית לאיחוד האמירויות מטוסי F-35, במסגרת הסכם השלום עם ישראל.

"אנו יודעים שישנם עוד הסכמים בין האמירויות לישראל, אך צריך לעשות את הצעד הראשון ואין ספק שאחריו יגיעו הצעדים הבאים. זוהי אחת הסיבות לכך שפומפאו מסייר באזור כרגע", אמרה דוברת מחלקת המדינה, מורגן אורטאגוס.