מתקפה חריפה במערכת הפוליטית על הממשלה, מימין ומשמאל, לאחר ההתפטרות של ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר את שר האוצר כ"ץ בטוויטר: "ראש אגף התקציבים שאול מרידור הוא איש מקצוע מסור ומנוסה שתרם רבות לכלכלת ישראל במסגרת תפקידו, ידע לראות את האנשים דרך המספרים וידע לעבוד עם המספרים לטובת האזרחים. הוא עשה זאת בתקופה כלכלית מורכבת ועזיבתו מצערת. אני בטוח שעוד יתרום רבות לכלכלה הישראלית". 
 
גם נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס להתפטרות ומסר: "אני מצר מאוד על התפטרותו של מרידור. הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגות אותי מאוד. שאול הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואחד ממשרתי הציבור המסורים מולם זכיתי לעבוד בשנים האחרונות. בכל סוגיה שהבאתי לפתחו, ידע שאול לפעול למען יצירת פתרון מקצועי ואחראי, ומתוך תפיסה שקולה ועניינית. בימים אלה יותר מתמיד, דרושה לישראל פקידות ציבורית מקצועית וחזקה, שעובדת יחד עם הדרג הנבחר למען חילוץ העם והמדינה מהמשבר הקשה שפוקד את העולם כולו".

שאול מרידור- ראש אגף תקציבים באוצר  (צילום: מרק ישראל סלם)
שאול מרידור- ראש אגף תקציבים באוצר (צילום: מרק ישראל סלם)

 

ראש האופוזציה, יאיר לפיד, הגיב: "התפטרותו של שאול מרידור היא לא תמרור אזהרה אלא אזעקת אמת. כפי שהזהרנו, כלכלת ישראל הפכה לאיזור אסון. הניהול הכלכלי של משבר הקורונה הוא מחדל בסדר גודל של יום כיפור. ככה לא מנהלים כלכלה במשבר וככה לא מנהלים מדינה. זוהי רשלנות פושעת של חבורת פוליטיקאים חסרי אחריות שעסוקים רק בעצמם".

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, כתב בחשבון הטוויטר: ״'השתדלתי לבצע אתשליחותי לאור ערכי בית"ר - הדר ותגר, ולמען הציבור כולו. לצערי, ערכים אלה נשכחו זה מכבר'. שאול מרידור הוכנע ע״י הריקבון, שלוחיו ושופריו. עוד עדות לכישלון הניהולי והערכי של נתניהו. ממשלה מנותקת, כושלת ומסוכנת כזו עוד לא היתה בישראל! די!".

בנימין נתניהו על התוכנית הכלכלית
 
רבים נוספים במערכת הפוליטית התייחסו להתפטרותו של מרידור. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב כי "הביביזם חיסל עוד שעיר לעזאזל". ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "אוי ואבוי לממשלה שהפקידות המקצועית שלה התייאשה מלעבוד איתה. אוי ואבוי לנו שזאת הממשלה שלנו. ישראל ניצבת בפני משבר שכבר מזמן רובו נגרם מההתנהלות שערורייתית של הממשלה שלנו. מי שצריך ללכת הביתה הם נתניהו, כץ, אשכנזי וגנץ. ומהר".
 
גם מהעבר הימני נשמעו תגובות: שרת התחבורה מירי רגב כתבה כי "נבחרנו כדי למשול ולקדם מדיניות - עם מלוא הסמכות והאחריות. פקיד בכיר ככל שיהיה, שאינו מוכן להתיישר לפי הכלל הזה - טוב שיתפטר".
 
שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ, יועז הנדל: ״שאול מרידור משרת ציבור נאמן. צר לי על התפטרותו. גם בלי הודעתו ברור שנתניהו חייב לפעול עכשיו להעברת תקציב לשנה ויותר. עיכוב פוליטי משמעותו פגיעה בכלכלה.״