שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן התראיין היום (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון, והסביר את מדוע לדעתו כשלה הממשלה בתפקוד בעת משבר הקורונה. לדבריו "ש אלרגיה כל כך חזקה בין ראש הממשלה לראש הממשלה הרזרבי, הם לא מסוגלים להתכנס ולקבוע סדר יום". עוד הוסיף ליברמ,ן כי הוא מקווה שישראל ביתנו תביא מספיק מנדטים כדי שהוא יוכל להעמיד את עצמו לראשות הממשלה. 


 
ליברמן: "מאז שנת 1948 לא היה תקדים שממשלה לא מתכנסת שבוע רביעי אפילו על רקע פתיחת הלימודים. יש ברדק במערכת החינוך, אני סבא לשלושה נכדים, ביסודי ותיכון פשוט בלתי סביר הבלאגן, לא יודעים כלום - אם לומדים יומיים או שלושה איך יסתדרו ההורים שצריכים לצאת מהעבודה ולא יכולים להסתמך על סבים וסבתות? ומי ישלם על בייביסיטר? יום שלישי נפתחת שנת הלימודים והיום יש ביקורי היכרות בכיתות א' וההורים לא יודעים כלום".

אני מסתכל וגם קצת מבולבל. 
"זו תקופה קשה אבל הממשלה מתעלמת, תוסיף את הבלאגן בדרום, המתיחות בצפון, שביתת עובדי מעבדות ואיום שביתת המורים. יש אלרגיה כל כך חזקה בין ראש הממשלה לראש הממשלה הרזרבי, הם לא מסוגלים להתכנס ולקבוע סדר יום. באירופה יש ממשלה מתפקדת, סוף סוף מכנסים קבינט קורונה. אתמול פעם ראשונה חסידי ברסלב הצטרפו להפגנות מול מעון ראש הממשלה ומה קרה? מינו ועדה בראשות השר אלקין איך לסדר להם מסלול מיוחד שיוכלו לנסוע לראש השנה". 

גם ליצמן אמר שלא יסכימו לסגירת בתי כנסת.
"תשים לב איך הלחץ עובד, אומן זה מטר על מטר, באווירה והאקלים ריחוק חברתי ומסיכות זה בגדר בדיחה. אנשים יחזרו למדינה ויש 13 אלף אברכים שמגיעים מניו יורק לחגי ישראל ואז נתפלא על נתוני תחלואה. לכן אמרתי שזו ממשלת אלרגיה הדדית. הדבר היחיד שהם היו צריכים לעשות זה לאשר תקציב וממשיכים להתגלגל בפגיעה קשה בחוסר וודאות. עד ה-23 לדצמבר צריכים לאשר תקציב רק לשבוע ונמשיך להתדרדר בכלכלה". 

אתה לא חושב שעשית טעות?
"הציעו לי חצי מלכות ולא לקחתי כלום. ההחלטה הכי חשובה היא לא לשבת עם הדתיים. האתגר הכי חשוב של הימין הוא להשתחרר מנתניהו. הוא שיקר את בוחריו בשלוש מערכות בחירות לגבי החלת ריבונות. אני מקווה שישראל ביתנו תביא מספיק מנדטים כדי שאני יוכל להעמיד את עצמי לראשות הממשלה".