שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (שני) בראיונות ל־103fm ולכאן ב' להתפטרותו של הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, מתפקידו אמש, בעקבות חילוקי דעות בינו ובין השר. 

בתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm הודה כ"ץ כי הוא עצמו עומד מאחורי המהלך: "אני יזמתי את התהליך להדחת מרידור", אמר, "נועצתי אתמול עם היועמ"ש והודעתי לו שאין לי אמון בו ואני מעוניין בהחלפתו".

שאול מרידור בוועידת העסקים של מעריב. צילום: ועידת העסקים של מעריב 2030

לדבריו, "מרידור פנה לפעילות פוליטית בוטה נגד הממשלה תוך כדי קשר מתמיד עם גורמים פוליטיים שונים, הן בהתבטאויות פומביות נגד הממשלה ובאין ספור תדרוכים מכפישים בתקשורת, זאת לצד הדלפות בלתי פוסקות כדי לפגוע בממשלה. בנסיבות האלה איבדתי בו את האמון ויזמתי הליך להחלפתו. הוא עשה טוב כשהתפטר מתפקידו עם המכתב המבוהל והדחוף שניסח. מסגנון המכתב שלו ברור לאן פניו מועדות. את המכתב של מרידור, אגב, כינה "קשקוש מקושקש".

לדברי השר כ"ץ, מרידור פעל בחוסר תום לב וממניעים פוליטיים, וחיבל בתהליכים שהוביל, ובהם העברת מענקי הקורונה לאזרחים. "השרים מחליטים והפקידים מבצעים", אמר, "ונראה כי מרידור שכח את זה". הוא רמז כי הממונה חתר תחתיו ותחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקשר זאת לאביו, השר ובכיר הליכוד לשעבר דן מרידור. "הוא חזר לשורשים המשפחתיים של שנאה לראש הממשלה ולליכוד", טען, "ופנה לפעילות פוליטית גלויה ובוטה נגד הממשלה, תוך קשר מתמיד עם גורמים פוליטיים שונים - וכל זה תוך מגמה וניסיון לפגוע בממשלה ובתוכניות הסיוע". השר אף הוסיף כי "לא במקרה שמענו קריאות אכזבה מראשי כחול לבן ויאיר לפיד, כי ברור לחלוטין שזהו האגף שהוא ואביו קשורים אליו פוליטית".

שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

באשר למקצועיותו של מרידור בתוך המשרד, טען השר כי האחרון הניע את הסכסוך שלו עם מנכ"לית משרדו, קרן טרנר, שאותה מינה בהמשך לעשר שנות עבודה משותפות. "הוא כלא את מנכ"לית המשרד במצבים בלתי אפשריים. אני מתכוון לקבוע פגישה עם היועמ"ש של משרד האוצר והיועמ"ש לממשלה כדי לקבוע כללי עבודה ברורים בינינו. ההתפטרות של מרידור, תוך כדי הפרובוקציות בדיונים, גרמה לקשיים גם לגורמים אחרים במשרד", הטיח, "מי שרוצה לעזוב - שיעזוב. אני מתכוון לעבוד עם כל הגורמים המקצועיים במשרד. היו כאן מצבים שמרידור קלע אותנו אליהם בכוונת מכוון". כ"ץ הבטיח כי יפעל למנות "איש מקצוע מהשורה הראשונה" לתפקיד. 

עוד טען כ"ץ כי מרידור איכזב אותו אישית. "גם השר הקודם פעל להדיח אותו - הוא מינה אותו והתאכזב ממנו", אמר וכיוון לקודמו בתפקיד, השר משה כחלון. "הגישה הפקידותית של מרידור גרמה לאנשים לסבול לפני שהגעתי לכאן, ולהקמת אוהלי המחאה. איפה האוהלים עכשיו? הם נעלמו כי הייתי קשוב", סיכם.