על רקע הסרטון בו תועד מחבל מיידה אבנים ותוקף מטווח אפס במרכז חברון את לוחמי צה"ל, התפתח עימות סוער בטוויטר בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) לבין חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ). סמוטריץ' טען כי הוא "מעדיף אלף סרטונים של אלאור אזריה ולא אחד מביש ומסוכן כזה", ואילו ח"כ גולן כנה בתגובה: "רק פשיסט יכול לקרוא לירי ללא אבחנה באזרחים". ח"כ גולן שוחח עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על הנושא.

מגל: בוקר טוב יאיר גולן. מדובר על סרטון שבו זורקים אבנים על חיילי צה"ל, אהבת את מה שראית?
"קודם כל סמוטריץ' לא רוצה באמת לדבר על רוח הלחימה של צה"ל, הוא רוצה דבר אחד מלחמת גוג ומגוג, מלחמת דת, להבעיר את השטח מתוך תקווה משיחית שמשהו טוב יקרה ונתעורר בוקר אחד וארץ ישראל תהיה בלי ערבים. זה מה שהוא באמת רוצה, לא מתעסק באמת ברמת הכשירות של צה"ל, השוואת העניין לסיפור אלאור אזריה שזה בכלל קריאה למרי במפקדי צה"ל, זה אני לא יודע בכלל מאיפה הוא הכניס את זה, זה רק בשביל ללמד על הכוונות.  שוכחים דבר אחד, רואים את הסרטון ומזה קופצים למסקנות דרמטיות, המציאות האמיתית היא שחברון זה מקום שמעיד יותר מכל דבר אחר על הצורך שלנו להיפרד מהפלסטינים, שאנחנו נתקעים בתוכם זה חיכוך בלתי נסבל, מתמשך, המיליארדים שהשקענו שם".

מגל: לצאת מחברון?
"אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים".

מגל: חברון עיר האבות, מערכת המכפלה, לעזוב?
"אני חושב שאין עתיד למדינת ישראל כשהיא יושבת תוך חברון, מ-48' עד 67' חיינו יפה מאוד בלי מערת המכפלה. צריך להמשיך ככה.  המדינות שלנו צריכה להוביל בסופו של דבר לשיכוך המתח בין ישראלים לפלסטינים, לנורמליזציה, ואם תהיה נורמליזציה תוכל להשתטח על קברי אבות ומה שאתה רוצה".

מגל: כמו שאני יכול בהר הבית; כספית: בוא לא נלך לוויכוח הזה כי זה וויכוח מוכר. אני שואל אותך יאיר גולן, סגן רמטכ"ל אחד האלופים שיותר חתרו למגע, זה שעשה נוהל שכן על הראש של בג"ץ. איך אתה מבליג על כך שזורקים אבנים על חייל.
"אני לא עשיתי תחקיר על האירוע הזה. על פניו, ממה שאני רואה בטלוויזיה הוא נראה לא טוב, אתה שואל מה היה צריך לקרות שם? לא היה צריך לירות, לצאת להסתערות קלה כמה חיילים, כמו שראית הם ממוגנים לא רע, תתפוס את שני הנערים האלה ולהביא אותם למעצר. זה מה שהייתי מצפה מחיילי וחיילות צה"ל".

מגל: זה קשה.
"אני אכנס להרצאה מקצועית איך עושים את זה, שומרים 3-2 חיילים קלים שיודעים לרוץ מהר, את כל הדברים אפשר לעשות תאמין לי התמודדתי עם אירועים מסוג זה בלי סוף, מה שנראה על פניו נראה לא טוב אבל מזה לקפוץ למסקנות שצריך אלף אלאור אזריה שזה עדיף על אירוע אחד כזה, סלח לי".

מגל: הרג מחבל, לא אזרח.
"תכף נחזור לעניין הזה, כלומר אלף חיילים שפותחים באש מתי שבא להם זה לא צבא זה אספסוף חמוש. מי שרוצה פה אספסוף חמוש זה אותם אנשים שרוצים גוג ומגוג, שבירה של כל החוקים, אנרכיה מוחלטת כיד להגשים רעיון אחד שנמצא מעל הכל".

מגל: אלאור אזריה הרג מחבל, לא אזרחים, אחרי שניסה לדקור חייל; בן: בניגוד להוראות פתיחה באש ובואו לא נכנס לסיפור של אזריה. למה זה שבצלאל סמוטריץ' היה ג'ובניק זה רלוונטי?
"קודם כל אנחנו שנינו אנשי ציבור נבחרי ציבור ואנחנו מנהלים ויכוח, כל אחד עושה את השימוש בטיעונים שלו וזה נראה לי הגיוני במסגרת כללי המשחק. אני יכול להגיד דבר אחד – אם סמוטריץ' היה מה שנקרא אומר 'לא יכול להיות, המפקדים לא בסדר', אני לא חושב שהייתי מגיב. אבל הקריאה שאומרת 'אני מעדיף חיילים מופקרים שעושים מה שבראש שלהם' זה דבר שהוא, בביטוי הכי עדין – המרדה. את זה אני לא יכול לקבל ולא יכול שלא להגיב. אנחנו צריכים לומר דבר פשוט, צה"ל תיפקד טוב או לא טוב, צריך להפיק לקחים, חייב דיווח לציבור אחרי שרואים סרטון כזה, אבל להגיד שעדיף אלף אלאור אזריה זה דבר שבעיני תסלח לי לא בכללי המשחק".

כספית: משפט על נסראללה? הוא ממשיך לאיים שהוא יהרוג חייל צה"ל.
"מה שצריך לומר עכשיו בצורה גלויה זה לבשר לאדון נסראללה שאם יהיה אירוע בצפון זה יגמר בביירות. את זה הוא צריך להבין מצוין, אין משחקים".

מגל: הוא הבטיח להרוג חייל.
"זה אמירה בלתי נסבלת ופה צריך לומר לנסראללה, להודיע לו מראש... אתה זוכר את 2006? אתה זוכר את המחירים? אם תהרוג לנו חייל יהיה לזה מחיר דומה, זה מה שהוא צריך להבין. לא להגיד כדי לאיים אלא להגיד ולהתכוון לזה. הוא צריך להבין שזה על הראש שלו להודיע מראש לכל העם הלבנוני ולראש ממשלת לבנון לזה אתם הולכים, ייהרג חייל אחד, כולכם תשלמו בלי להתבלבל ולהתכוון לממש את האיום".

מגל: מה זה אומר כולכם?
"כל לבנון".

מגל: מלחמה?
"אני אמרתי מה שאמרתי, אם המלחמה היא מלחמת איומים הוא צריך להבין שאולי הוא בא עם אלה קטנה, אנחנו באים עם נבוט ענק הוא יבין טוב מאוד את יחסי הכוחות".