בכירים פלסטיניים התייחסו לטיסה ההיסטורית שהמריאה היום (שני) מתל אביב לאבו-דאבי, והתאפשרה לאור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנחתם למורת רוחו של העם הפלסטיני.

הפגנות הפלסטינים נגד ההסכם הישראלי עם איחוד האמירויות. צילום: רויטרס

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה אמר, כי "מכאיב לנו מאוד לראות מטוס ישראלי נוחת באמירויות, שנושא את השם קריית גת, התנחלות שנבנתה על הכפר פלוג'ה. זוהי הפרה ברורה של העמדה הערבית לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס אף הוא להמראה ההיסטורית, ואמר: "קבלת הפנים של איחוד האמירויות הערביות בפני המשלחת הציונית-אמריקאית ויישום הסכם הנורמליזציה עם הכיבוש הציוני מאשרת את המשך פעילות המשטר באיחוד האמירויות נגד הביטחון הלאומי הערבי. ההסכם הזה הוא אינטרס ציוני בלבד".

מושל העיר הפלסטינית, טובאס, יונוס אל אסי, אמר כי "עמנו דוחה את ההסכם הזה, ומאשר כי אין אף אחד שרשאי לדבר בשמנו, מלבד אש"ף, הנציג הלגיטימי היחיד של אנשינו, המונהג על ידי נשיאנו מחמוד עבאס".

מאות פלסטינים מחו לפני כשבועיים כנגד ההסכם שהתגבש לנרמול היחסים בין המדינות והאשימו את איחוד האמירויות בשיתוף פעולה עם ישראל. 

ההפגנות נערכו גם ברצועת עזה, בערים נוספות בגדה וגם באזור מסגד אל-אקצא, שם מאות מתפללים הפגינו אחרי תפילות יום השישי. המפגינים דרכו על תמונות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויורש העצר של הנסיכות, מוחמד בן זאיד, הציבו את דמויותיהם עם סימני רגליים עליהן ושרפו את הדמויות.  

המשלחת הישראלית אשר לוקחת חלק בטיסה ההיסטורית שתעבור גם מעל שמי סעודיה כוללת את ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי, וכן מספר אנשי תקשורת.