בהמשך לטיסה ההיסטורית: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצהרה מדינית במהלך מסיבת עיתונאים. לדבריו: "אנו נקבל את חברי המשלחת בשטיח אדום, כמו שהם קיבלו אותנו. ראיתי את הדגלים שלנו באבו דאבי והרגשתי גאווה אדירה. מדובר בתחילתו של עידן חדש במחוזותינו".

"פעלתי למען היום הזה שנים רבות. קיימת אפשרות של שלום שנשען על הרתעה ישראלית מתמדת. זהו חיזוק גדל והולך בעוצמתנו. מדינת ישראל תוכל להנות משגשוג, תנופה ועצמאות. תמיד התנגדתי להתפיסה הרווחת שישראל תשיג שלום רק אם תפייס את הערבים בהסכמים מרחיקי לכת שיחלישו את ישראל, אדרבה: כתבתי שישראל צריכה לשכנע את הערבים שכאן המדינה, כאן היא נמצאת וכאן תישאר. מאז - אני פועל ללא לאות כדי להשיג את זה". 

"כתבתי את זה מתוך ידיעה שעוצמה כלכלית תוביל לעוצמה צבאית ומדינית. הרשו לי להגיד שהיינו צריכים לשנות את הכלכלה הריכוזית, הסוציאליסטית והביורוקרטית שלנו. לכן, כשנבחרתי, לאחר שכתבתי את הספר שלי, אמרתי שנהפוך את ישראל לכלכלת שוק חופשי ופעלתי לשם כך- צמצמתי מיסים באופן דרמטי, יש תחרות, כל הדברים האלו הפכו את ישראל למעצמת הייטק. שינינו את ישראל ויצרנו טכנולוגיה חזקה, כלכלה חזקה".

"יש הרב הדברים שאני לא יכול עדיין לספר - אבל אני מאמין שבמהלך הזמן זה יתגלה. אתם יכולתם לראות את השינויים בעצמכם בשנים האחרונות. במרץ 2018 הייתה טיסה ראשונה של חברת התעופה ההודית. באוקטובר 2018 - ביקרתי בעומאן. בינואר 2019- נפגשתי עם נשיא צ'אד וחידשנו את היחסים. בפברואר 2019- נפגשתי באוגנדה עם בכירים, עשרה ימים מאוחר יותר הייתי בועידת ורשה עם נציגים ממדינות ערביות. היום חזינו בטיסה היסטורית המסחרית הראשונה של ישראל מעל סעודיה. זה חשוב ביותר. ביקשתי מהמשלחת שלנו לעבוד מהר ולאפשר את האפשרות לפתוח שיח שלום רשמי".

"שיתוף פעולה מול הקורונה, ליצור שלום אחר - שלום חם. זה יהיה כך משום שהוא מבוסס על כלכלה יזמית שדומה לשלנו, יכולות כלכליות גדולות מאד עם אפיקי השקעה וכסף גדול. ישראל שקיבלה השקעות בכל העולם תקבל עכשיו לראשונה השקעות מתוך המזה"ת - זה שינוי עצום. זה שלום שמקרב בין שני העמים. זהו שלום שיאפשר מפגשים בלתי אמצעיים בין אזרחי ישראל לבין אותן מדינות, האוכלוסייה שלהן - זה דבר עצום".

"נעבור לשלום כיתה א'- בתקופת הקורונה זה לא דבר פשוט. יש בעיות. ילדים קטנים בכיתה א' - המורים והמורות מחבקים אותם בתחילת השנה. עכשיו אי אפש.ר מה עושים? זה לא פשוט - אבל אני בטוח שנתגבר על הבעיות האלו. וזה הישג. מכאן אמשיך אל קבינט הקורונה: קבענו שנקבל את ההחלטה לגבי הערים האדומות בערב לפני פתיחת הלימודים. לשמחתנו, ברוב הערים שנה"ל תפתח ובתיה"ס יפעלו. אני רוצה לאחל לכל תלמידי ישראל שנה מוצלחת ופוריה. שתשכילו, תהנו. לא טיקטוק - תקתקו ספרים!".

כזכור, המשלחת הישראלית בהובלת ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ובליווי מספר אנשי תקשורת, נחתה היום בשעות הצהריים, לפי שעון ישראל, באבו דאבי. המשלחת כוללת גם את מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. המטוס קיבל אישור לעבור מעל שמי סעודיה, ומי שקיבל את פניה בשדה התעופה באבו דאבי הוא שר החוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגש.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נשא דברים בערבית, ואמר בפתח דבריו בערבית: "סלאם עליכום ורחמאת אללה וברכתו". לדבריו, "הגענו לכאן כדי להפוך את השלום למציאות. שיתוף פעולה יכול להתפתח בחקלאות, ברפואה ובתחומים רבים. אנחנו שותפים לתהליך השלום למען כל עמי האזור".