הטיסה ההיסטורית: בעקבות חתימת הסכם נירמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, יצאה היום (שני) משלחת ישראלית של בכירים, בליווי עיתונאים, לבקר באבו דאבי. כתבת הג'רוזלם פוסט, להב הרקוב, הייתה חלק מהאירוע, ושיתפה את הקוראים בתחושות. "כעיתונאים, על אף שאנחנו עם ציני במיוחד, הבנו כי אנו מכסים אירוע היסטורי", סיפרה להב.

"ההבנה שאני כרגע חלק מהטיסה הישירה הראשונה מישראל לאבו דאבי, לצד מסרי השלום שנשמעו במטוס, מסמלות הזדמנויות רבות עבור ישראל, מה שגורם לאירוע הזה להיות משמעותי ומרגש במיוחד", הוסיפה. 

המראת המטוס לאבו דאבי. צילום: עומר מירון/לע"מ

לדבריה, המשלחת ואנשי התקשורת המלווים אותה, התכנסו בנמל התעופה גבר בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר היועץ המיוחד לבית הלבן, ג'ארד קושנר, וראש המל"ל, מאיר בן שבת, הגיעו ישירות למטוס בשלב מאוחר יותר. הם נשאו מספר דברים לעיתונאים בהגיעם, ועלו במהרה למטוס, כדי לזרז את ההמראה. 

מאיר בן שבת וג'ראד קושנר באבו דאבי  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
מאיר בן שבת וג'ראד קושנר באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

לאחר שעה באוויר, סיפרה הרקוב, הודיע צוות הטייסים כי המטוס החל לחצות את המרחב האווירי של ערב הסעודית, דבר שגרם להתרגשות רבה בקרב הנוכחים הישראלים. "זו לא רק הזדמנות עבור ישראל ועבור איחוד האמירויות. האירוע הזה הוא פתח להזדמנויות רבות, שיכול להוביל לפיתוח קשרים עם מדינות ערביות אחרות, כאלו שהמנהיגים שבהן יהיו בעלי אומץ כדי לנקוט בצעדים דומים".

לסיום, חתמה את דבריה ואמרה כי מעבר לפן המקצועי, מדובר בחוויה מרגשת מבחינה אזרחית ואישית: "למעשה, המסר בביקור הזה הוא בסימן פתיחת פרק חדש, מרגש ומלא שלום בין המדינות".