אזרחי מדינת ישראל חזו אתמול ברגע היסטורי: לראשונה, מטוס ישראלי נחת על אדמת איחוד האמירויות, אירוע שהתאפשר בעקבות החתימה על הסכם השלום בין המדינות. לאחר נחיתת המטוס באבו דאבי, ראש המשלחת הישראלית, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל נפגשו  עם שר החוץ ועם היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות. להב הרקוב, שליחת "ג'רוזלם פוסט" ו"מעריב" לאבו דאבי, סיפרה לענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM על התחושות במקום נוכח האירוע המרגש. 

הנחיתה באבו דאבי. צילום: רשתות ערביות

דוידוב: תמונת מצב: איך זה נראה משם?
"חם מאוד. מבחינת החגיגיות זה באמת מעמד חגיגי, ומרגישים את זה גם אצל המארחים וגם אצל האורחים. יש המון התרגשות והתלהבות פה. חייבת לומר שגם העיתונאים קצת פחות ציניים במצב רגיל. כולנו מרגישים שזה באמת רגע היסטורי, דף חדש שנפתח וכל הקלישאות האלה, אבל זה באמת ככה".

פלג: להב, תקפידי לשתות. את יודעת, היו עיתונאים שהתעלפו שם מהחום. קחי גם כובע, קרם הגנה, כל מה שצריך. דוידוב: תגידי, איך מקבלים אותנו שם להב? איך את מרגישה שם בתור ישראלית?
"קודם כל אני חייבת לומר שאנחנו נמצאים במשלחת, וגם בגלל האבטחה וגם בגלל הקורונה לא נותנים לנו להסתובב חופשי. אתמול הייתה לנו ארוחה עם אנשי תרבות ודיפלומטים. זה היה כזה 'אוף דה רקורד', יכולנו לדבר חופשי ולשמוע מה הם חושבים על הישראלים, ואנחנו סיפרנו מה הישראלים חושבים עליהם. זה היה מאוד חיובי, ומעניין היה לשמוע על אנשים שם שרוצים ללמוד לדבר בעברית, ולבוא לראות את ירושלים".

פלג: אנחנו רוצים להבין האם ההתרגשות היא בצד שלנו או שאת מזהה, ככל שאת יכולה, התרגשות גדולה גם מהצד של האמירויות?
"אני מרגישה שמה שראש הממשלה אמר אתמול, שזה שלום חם, זה באמת מה שקיים. ברור שלא שלחו לנו אנשים שיגידו דברים שליליים, אבל שמעתי אתמול דברים שנשמעו לי מאוד אמיתיים, מהחיים של האנשים. הם התעניינו בתרבות, ואמרו שהם מכירים רק את תל אביב וירושלים, אבל שאלו איזה עוד מקומות מעניינים יש בישראל. לי זה נראה שיהיו כאן יחסים בין העמים, ולא רק יחסים בין ממשלות כמו שיש במצרים ובירדן.