אביו של הדר גולדין הגיב להסדר הפסקת האש עם החמאס בתכנית "תשע עם גדי נס" המשודרת ברדיו צפון, ומחא על כך שאינו כלל את השבת השבויים והנעדרים. לאחר שתקף בחריפות את התנהלות הצמרת הביטחונית, טען גולדין: "מה שאנחנו משלמים שם, זה פרוטקשן. אנחנו נשלם על זה בדם – מי שמפקיר חיילים בשדה הקרב, לא ידאג לחיים". 

‏שר הפנים אריה דרעי תקף גם הוא את ההחלטה להגיע להסדר ללא החזרתם הבנים: "צר לי מאד שהגענו להסדרה עם החמאס, ללא החזרת השבויים והנעדרים שלנו לישראל. זו היתה שעת כושר מצוינת וחבל מאד שהוחמצה. הומניות כלפי חמאס והענות לבקשותיו, לא הוכיחה את עצמה עד עתה" 

גדי: "כשראיתי אתמול את ההבנות וההסכם עם החמאס, חשבתי לעצמי מה יהיה אתכם, קבלתם עדכונים? 
ממש לא. האנשים שחשבו על ההסכם הזה, לא חשבו על הדר. אני מדבר כמובן על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שהיה המפקד שהכניס את הדר לשם וכמובן, הרמטכ"ל, אביב כוכבי, שמשאיר את החיילים שלו מאחור. אני חושב שאפשר להגיד כבר בהזדמנות הזאת, עכשיו – כשכל עם ישראל ראה, הכניסו את ההסכם וזה לא קרה. לא קרה עכשיו ולא קרה בעבר. אחרי שהפכו אותנו לפראיירים של המזרח התיכון, אנחנו חותמים הסכם עם האויבים שלנו, ומשאירים את החיילים בידם. זה המסר שעובר לכל החיילים ולהוריהם. זה מסר רע מאוד".

אתה מרגיש שישראל הפכה פראיירית של המזרח התיכון?
ככה זה מרגיש כשמשארים חיילים מאחור. החיילים לא נמצאים בהבנות של ראש הממשלה נתניהו ולא בהבנות של שר הביטחון בני גנץ. הוא השאיר אותם בעזה. מה שאנחנו משלמים שם, זה פרוטקשן. אנחנו נשלם על זה בדם – מי שמפקיר חיילים בשדה הקרב, לא ידאג לחיים. מה שאנחנו אומרים כבר 6 שנים זה שהאנשים שאחראים על החיילים, יתחילו לעבוד וידרשו מהחמאס תמורה על כל מה שמקבלים. התמורה חייבת להיות החיילים שיצאו להגן על מדינת ישראל, והשאירו אותם בשטח האויב. התפקיד של הרמטכ"ל להפוך את השולחן של ראש הממשלה ושר הביטחון, ולדאוג לחיילים שלו. 

מה אתם מתכוונים לעשות?
אין קשב לכלום – אתה מדבר ללמפה. בקשר לחיילים, אנחנו נצא לציבור. הציבור עכשיו מטולטל בין בחירות, מהומות וקורונה. עם ישראל יודע שמגפות לא מגיעות סתם".

לאה ושמחה גולדין (צילום: אבשלום ששוני)
לאה ושמחה גולדין (צילום: אבשלום ששוני)

מה זאת אומרת שמגפה לא מגיעה סתם?
מגפה זה מצב של ערבות הדדית. אתה רואה את זה בקרב ההנהגה. הם הפסיקו לריב, אבל נראה לך שהם יהיו עסוקים בלהשיב את החיילים? ברגע שמפקירים את זה, הכול מתמוטט ואין לנו חוסן לאומי. הציבור צריך לחנך את המנהגים שלו, וזה מה שאנחנו הולכים לעשות. ראש הממשלה ושר הביטחון לא יכולים לעשות שום דבר עם האויב, לפני שהם מביאים את החיילים. אנחנו נשלם על זה. הרגיעה הזאת היא בלוף אחד גדול, וילדי הכאפות האלו, שמנהיגים אותנו עכשיו, ימשיכו לתת לחמאס את מה שהוא רוצה. ביום חמישי שעבר מדינת ישראל שחררה אסיר חמאס ואף אחד לא יודע מזה. מה אתה חושב, שהנהגת החמאס חושבים על המנהיגות בישראל? והאם ההנהגה של החמאס יכולה לחטוף חיילים – בוודאי שכן.