בתגובה להסכם הנורמליזציה: נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, בירך היום (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך שיחת טלפון, על ההסכם עם איחוד האמירויות: "מצרים תומכת בכל צעד שיכול להשכין שלום באזור באופן ששומר על הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני ויאפשר להקים מדינה פלסטינית עצמאית, תוך הבטחת הביטחון של ישראל".

בהמשך התייחס למתיחות בגזרת עזה ואמר כי "אנו מכירים בחשיבות של ההסכם וההבנות שהושגו, וכן בחשיבות להבנות בין ישראל לבין הפלסטינים בכל הנוגע לרצועה, לצד המאמצים של מצריים לצמצם את המתח באזור". 

שיחת וידאו בעברית בין נתניהו למלווה מהאמירויות של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות רה"מ

"אנו חותרים להשגת פתרון לסוגייה הפלסטינית ולקידום פתרון שתי המדינות, בהתאם להסכמות הבינלאומיות בנושא, כדי להשיג ביטחון, שלום ושגשוג באזור. אנו קוראים לישראל לא לנקוט בפעולות חד צדדיות כדי לא לשבש ולחתור תחת הסיכוי לשלום", הוסיף א-סיסי. 

כמו כן התייחס לסוגיית החלת הריבונות, ואמר כי מצרים רואה צורך בכך שישראל תמנע לנקוט בצעד הזה כדי שלא לדחוק הצידה את השיח בנושא המשא ומתן בינם לבין הפלסטינים. "צריך לאפשר מרחב למאמצים האזוריים והבינלאומיים לפשרה בין ישראל לפלסטינים, והסיפוח יכול לערער את המצב הנוכחי", הסביר. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. ראש הממשלה הודה לנשיא א-סיסי על סיועה של מצרים בקידום היציבות באיזור, בייחוד בעזה, וביקש להמשיך ולסייע להשבת שבויינו ונעדרינו. המנהיגים דנו באתגרים האזוריים, בחיזוק היחסים ובשיתוף הפעולה במגוון תחומים. השניים בירכו על התפתחות היחסים עם איחוד האמירויות".