ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הפתיע היום (רביעי) את המערכת הפוליטית כאשר הודיע בציוץ בטוויטר כי הוא תומך בקיום פריימריז לראשות מפלגתו, וכי הוא מתכוון להתמודד על התפקיד מול היו"ר הנוכחי, יאיר לפיד. בריאיון לחדשות 12 אמר שלח כי "בלי דמוקרטיה במפלגה לא נוכל לייצר אלטרנטיבה שלטונית, בעיני זו חובה".

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: הערוץ הערבי האלא טיוי

"מדובר בדרישה מאוד ברורה שהצבתי ללפיד לפני יומיים ומכיוון שלא זכתה לתשובה שהניחה את דעתי אני כאן", פתח שלח את דבריו. "אני אנצח את הפריימריז ואוביל את יש עתיד למהפך שלטוני".

"מפלגת "יש עתיד" לא רשומה בטאבו על שמו של יאיר לפיד", הדגיש שלח. "בדרך שבה יש עתיד הולכת היום היא לא תצליח לעשות מהפך שלטוני, בלי דמוקרטיה במפלגה אי אפשר לייצר אלטרנטיבה שלטונית. ביש עתיד היו אמורים להיות פריימריז כבר לפני הכנסת ה-21".

"אני חושב שאני אוכל להוביל את המפלגה, אני יכול להיות גם ראש הממשלה", טען שלח, "בשמונה השנים האחרונות הוכחתי יכולת עשייה פוליטית ואמינות. במערכת הבחירות הקרובה צריך יותר ממסרים עמומים נגד שחיתות, צריך מסרים ברורים, אלטרנטיבה ברורה ומעטים בכנסת ייצגו בשנים האלו אלטרנטיבה ברורה כמוני".

"אם אפסיד אשאר במפלגה, כפי שהודעתי היום לחברי ביש עתיד, אבל אני מתכוון לגמרי לנצח במאבק הזה ובפריימריז", סיכם שלח.

יאיר לפיד, עפר שלח (צילום: פלאש 90)
יאיר לפיד, עפר שלח (צילום: פלאש 90)

כזכור, מוקדם יותר היום כתב שלח כי "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד הגיב לדברים בקצרה במהלך ראיון בשידור של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי ובאתר פאנט: "עפר דיבר איתי על זה ואנחנו נבחן את זה. אנחנו חברים כבר 30 שנה, ואני תומך בכך שלפוליטיקאים יש שאיפות. ידידות חשובה יותר מפוליטיקה".