שמים את העימות הפנימי בצד לטובת המאבק נגד ישראל: מנהיגי הארגונים הפלסטינים, חמאס, פת"ח ואחרים, תכננו לקיים שיחת ועידה באמצעות הווידאו, בה ידונו, כלשונם, ב"סיכול 'המזימות' של ישראל וארצות הברית כנגד הפלסטינים, וביניהם הסכם הנורמליזציה האחרון שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות". ביוזמה לוקחים אבו מאזן, ראשי חמאס, הג'יהאד האסלמי וארגונים אחרים שבסיסם בלבנון. חשוב לציין כי זו הוועידה הראשונה מאז 2013, בה ייפגשו כל המנהיגים הפלסטיניים וישתפו פעולה במטרה לדון במאבק בעם היהודי. 

הפגנות הפלסטינים נגד ההסכם הישראלי עם איחוד האמירויות. צילום: רויטרס

חמאס ופלגים פלסטינים אחרים הצהירו כי ברצונם שהוועידה תדון גם בתוכניות לרפורמה ולבנייה מחדש של אש"ף, ובאפשרות לקיים בחירות לנשיאות ולפרלמנט בהקדם. בנוסף דורשים המשתתפים כי אבו מאזן יוותר לאלתר על כל ההסכמים שנחתמו בין אש"ף לישראל, וביניהם גם הסכמי אוסלו.

אבו מאזן במועצת הביטחון (צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)
אבו מאזן במועצת הביטחון (צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)

דובר נשיאות הרשות הפלסטינית אמר נביל אבו רודיין הדגיש כי "המטרה העיקרית של המפגש היא לגבש צעדים חשובים להשגת אחדות פלסטינית לאומית, וכמו כן, להביא לסיכול קשרי הסיפוח, האפרטהייד וההתיישבות היהודית בירושלים". עוד הוסיף הדובר: "הפגישה עצמה מהווה מסר ברור לכל כי העם הפלסטיני והאתרים הקדושים שלו חזקים יותר מכל הקונספירציות".

בדבריו, התייחס נביל אבו רודיין להיסטוריה הפלסטינית בארץ ישראל, אמר: "נמשיך להגן על היסודות שיובילו להקמת המדינה הפלסטינית כמתארה בגבולות 67', כשבירתה המזרחית של ירושלים", והוסיף: "הפלסטינים ימשיכו לדבוק במשימתם ולסכל כל ניסיון נורמליזציה חופשית בין מדינות ערב לישראל". לסיום, חתם את דבריו בקביעה: "שום הסכם לא יעבור ללא הסכמת העם הפלסטיני והנהגתו".