"זה חלק מהחיים הפוליטיים": יו"ר יש-עתיד, חה"כ יאיר לפיד, התראיין הבוקר ברשת כאן ב' והגיב להודעתו של חה"כ עפר שלח על כוונתו להתמודד מולו לראשות המפלגה. כמו כן, התייחס לסכסוך הפנימי באוצר ולהתפטרותו של ראש אגף התקציבים, שאול מרידור. 

"לא נעלבתי מהודעתו של עפר, זה חלק מחיים פוליטיים של מפלגה גדולה. אחרי הפיאקסו עם כחול לבן, התחלנו תהליך שנמצא בעיצומו, לבדוק את האפשרות של דמוקרטיזציה במפלגה. יש את האופציה של פריימריז פתוחים ושלח חושב שהיא הנכונה, ורבים חושבים שיש לחכות עם זה משום שאנחנו בשנה המטורפת הזו, ואולי מוקדם מידי לעשות מהלכים מזעזעים", הבהיר לפיד.

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: התכנית של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי, אתר פאנט

"אנחנו חוששים מפריימריז במפלגה כי זה פירק מפלגות גדולות, אנחנו דנים בזה בכובד ראש, זה תהליך שייקח כמה חודשים. יש כיום בישראל שתי מפלגות שיש להן חיים אמיתיים, עם פעילות נמרצת: הליכוד ואנחנו. אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אבל אני חושב שפריימריז, מהסוג שאנחנו רואים בליכוד היום ובעבודה בזמנו, זו שחיטת הפוליטיקה הישראלית", הוסיף. 

בנוגע לשאלה האם בכוונתו להישאר במפלגה במידה ויודח מתפקידו, אמר "אני לא חושב ששלח התכוון לכך שאין לי עמדות. 30 שנה אנחנו מדברים ורבים על עמדותינו. שלח איש מוכשר, עם ערכים, אם אתה שואל האם אשאר במידה והוא יבחר - התשובה היא ודאי, איזו שאלה. יש-עתיד היא מפעל חיי. יש במפלגה סדרה של אנשים שיכולים להנהיג". 

ח''כ עפר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ח''כ עפר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהמשך, התייחס שר האוצר לשעבר להתפטרותו של ראש אגף התקציבים, שאול מרידור, והצדיק את מעשיו. "הוא צודק שהכלכלה הפכה לאירוע לא מנוהל, הפוליטיקה מכתיבה מהלכים שהיא לא צריכה להכתיב. זה בסדר שיש ויכוחים בין הדרג המדיני למקצועי. זה לגיטימי. צריך לעשות את הדברים על בסיס נתונים. מרידור אמר שכל פעם שהנתונים לא נוחים להם, הם משנים אותם".

"הם מייצרים תמונת עולם שאין לה שום קשר למציאות ואז פועלים לפיה מנסיבות פוליטיות. זה ייגמר בחקירות, זה חמור מאד. ואתה רואה את התוצאה כרגע, שהאבטלה בישראל היא פי 3 מהאיחוד האירופי, יסגרו יותר עסקים, הגירעון יגיע ל-14%. צריך לתת כסף בצורה חכמה, לא כדי לשמור על שקט פוליטי", תקף לפיד.