כשבוע לאחר שהצהיר על כוונתו לקדם קיצוץ שכר במגזר הציבורי ויומיים אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בתגובה, שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום (שישי) כי אין בכוונתו להיכנע בעניין זה ותקף את יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "מי שמכריז על סכסוכי עבודה ומשתוקק לשביתות בשיא מגפת הקורונה - יקבל את המענה המתאים".

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב השר: "קראתי להידברות, כדי לגבש תוכנית משותפת שתבטיח את תרומת המגזר הציבורי לנפגעי הקורונה - ונעניתי באיומי שביתות במשק".

"מקבלי השכר והפנסיות הגבוהות של 20, 30, 50 וגם 100 אלף שקלים, חייבים לתרום את חלקם לטובת המובטלים, העצמאים, בעלי העסקים, הנכים ויתר נפגעי הקורונה", הוסיף. "אין בכוונתי לגעת במקבלי המשכורות הרגילות. יו"ר ההסתדרות מבין זאת היטב, אבל פוחד להתעמת עם בעלי הכוח".

"בכוונתי להוביל בתקופה הקרובה מאבק חד וברור מול יו"ר ההסתדרות ולטובת הציבור, כפי שעשיתי בהצלחה מול ההסתדרות וראשיה ברפורמות השמים הפתוחים, התחרות בנמלים, פיתוח הרכבות, תשתיות הכבישים ורפורמות נוספות. ואם יו"ר ההסתדרות סבור שבכוחנות, באלימות ובאיומים פוליטיים הוא יגרום לי לוותר על מאבקי למען הציבור- מצפה לו הפתעה גדולה".

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות ופורום הנהגת ההסתדרות אישרו היום פה אחד, הכרזת סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי, על רקע כוונת האוצר משרד האוצר לקצץ בשכר 700 אלף העובדים במגזר הציבורי, והמבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן בנושא. על פי החוק, בתוך שבועיים מהכרזת הסכסוך, תוכל ההסתדרות להתחיל לנקוט בצעדים ארגוניים במגזר הציבורי.