מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר בראיון לפוקס ניוז כי ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות הסכימו לכרות ברית נגד האיום האיראני. "ישראל ואיחוד האמירויות מצאו דרך לבנות יחסים שיכולים להביא  להביא לבניית קואליציה נגד איראן, שבסופו של דבר תמנע מהאיום האיראני להגיע לחופי ארצות הברית או לפגוע במישהו במזרח התיכון. 

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

פומפאו תיאר בראיון את השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יורש העצר של האמרויות, מוחמד בן זאיד, בהשתתפות הנשיא דונלד טראמפ: "זה היה היסטורי, אחרי שנים בהן המדינות הערביות סירבו להכיר בישראל כמדינת העם היהודית שיש לה זכות קיום. אפשר כבר לראות את פירות ההסכם לאזרחי שתי המדינות". 

ההסכם בין המדינות צפוי להיחתם בשבוע הבא בטקס מיוחד בבית הלבן, אולם כבר לאחר ההכרזה על כינון היחסים בין המדינות, תקפו חלק מהמדינות המוסלמיות את המהלך. משרד החוץ הטורקי ביקר בחריפות את המדינה מהמפרץ, ומסר כי "ההיסטוריה ומצפונם של אזרחי האזור לא ישכחו ולעולם לא יסלחו לאיחוד האמירויות הערביות על ההתנהגות הצבועה שלה בעצם חתימת ההסכם עם ישראל". הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן הודיע כי מדינתו שוקלת להשעות את היחסים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות, וכי השגרירות באבו דאבי תיסגר, והשגריר יוחזר לאנקרה.

באיראן הצטרפו לביקורת שהשמיעו באנקרה. במשרד החוץ האיראני מסרו כי "הצעד המביש של אבו דאבי לגיבוש הסכם עם המשטר הציוני המזויף הוא מסוכן, ואיחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות התומכות בו יישאו בהשלכות. זו תקיעת סכין בגבם של הפלסטינים, אשר תחזק את האחדות האזורית למול המשטר הציוני".