השר לשעבר פרופ׳ שמעון שטרית הודיע הבוקר (שני) כי בכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה בבחירות שאמורות להיערך בשנה הבאה. "בתקופה מורכבת זו, של משבר ושסע הולך ומעמיק, ישראל זקוקה לאדם בעל ניסיון, שיקול דעת ועין טובה, שיוכל למלא בנאמנות את התפקיד החשוב".

פרופ' שמעון שטרית מכריז על מועמדותו לנשיאות המדינה (צילום: יונתן זוננשיין)

שטרית, לשעבר שר הכלכלה, המדע והדתות בממשלת רבין, הוא בעל תואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת שיקגו ומכהן זה עשרות שנים כפרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית ומרצה באוניברסיטאות מובילות בעולם כגון קיימברידג׳. לפרופסור שטרית ניסיון והכרה בינלאומית בקהיליית המשפט ובחוגים אקדמיים מהמובילים בעולם. 

בשבועות האחרונים נפגש שטרית עם חברות וחברי הכנסת והציג בפניהם את מועמדותו ומשנתו. לדבריו, "אני רואה בתפקיד נשיא המדינה את משימת חיי".

השר לשעבר פרופ׳ שמעון שטרית (צילום: ליאור יאדו)
השר לשעבר פרופ׳ שמעון שטרית (צילום: ליאור יאדו)

"מדינת ישראל נמצאת כיום במשבר מהגדולים בתולדותיה ובזמנים של שסע הולך הולך ומעמיק בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. בתקופה מורכבת זו, ישראל זקוקה לאדם בעל ניסיון, שיקול דעת ועין טובה, שיוכל למלא בנאמנות את אחד התפקידים ברגישים והחשובים במדינת ישראל - תפקיד נשיא המדינה". 

"אני מבטיח ומתחייב, בעזרת השם, להיות נאמן וקשוב לכם, אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל, ולהעמיד את כל כישוריי וניסיוני הישראלי והבינלאומי כדי לייצג אתכם בכבוד, באמונה ובמסירות, בארץ ובעולם".