ועדת החוקה דנה הבוקר (שני) בתכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לאחר שהדיון הקודם בעניינה הופסק אתמול. יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בפתח הדיון כי "הכותרות בתקשורת מעוותות, כביכול במקום סגר מלא לשמונה רשויות עשו חלופה של סגר לילי על 40 רשויות. זה לא נכון. מה שקרה הוא בדיוק ההפך. היו אמורות להיות 38 רשויות אדומות, ומישהו החליט ששמונה מתוכן יהיו בסגר מלא והשאר בסגרים ליליים".

לדבריו, "ראינו בוועדה שהכל הסתמך על המצאה חדשה של חמישה צבעים, אדום בוהק ואדום פחות בוהק, ומישהו החליט להוסיף חצי נקודה ששינתה הכל וזה אפילו לא היה בוועדת השרים. אז אני אומר לרשויות שכל מה שראיתם בכותרות הוא שקר וכזב. מנענו עוול גדול ממאות אלפי תושבים במקרה חרדים וערבים וזה יכול להיות אצל כל אחד אחר".

לאחר מכן עדכן  חבר הכנסת על שיחתו עם בנימין נתניהו: "אתמול שוחחתי עם ראש הממשלה והעמדתי אותו על טעותו, לא איימתי ולא דיברנו פוליטיקה".

הדיון בוועדת חוקה ומשפט  (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
הדיון בוועדת חוקה ומשפט (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

לסיום פנה אל ראשי הערים ואמר: "ההיגיון ניצח ומה שיהיה מהערב הוא עוצר לילי ברשויות מסוימות ואני פונה מכאן לתושבי הערים - לא ניתן שתהיה שרירותיות אבל את ההחלטות צריך לקיים. אני פונה לכל האזרחים לשתף פעולה. אף אחד לא דיבר עם ראשת העיר בית שמש לפני הטלת הסגר. לא יכול להיות שנתעסק בתקנות ואף אחד לא יישם בשטח. מישהו צריך לתת מענה למצוקת הרשויות. חייב להיות מטה מסודר ומשולב עם משרד הבריאות ופקע"ר. ראשת עיר צריכה לדעת שיש אצלה סגר היום".

חבר הכנסת אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר, כי "במקום להטיל סגרים צריך שהמשטרה תאכוף את החוק. יש חתונה - שתבוא ותסגור את החתונה במקום להטיל סגר לילי על חצי מיליון תושבים שרובם נורמטיביים ושומרי חוק".

חברת הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) אמרה  בתגובה לדבריו כי "הפרויקטור היה קשוב לדברים שלנו אתמול בוועדה".

ח"כ סעדי השיב לה: "קשוב? איזה קשוב? הוא נאנס לחזור בו. נתניהו נכנע".

ח"כ אשר: "הוא חזר בתשובה".