חבר הכנסת דוד ביטן הודיע היום (שני) כי אין בכוונתו להגיע לישיבות הסיעה הבאות שתקיים מפלגת הליכוד, זאת לאחר שישיבת הסיעה שתוכננה להיום בוטלה. 

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב ביטן כי "נראה כי בזמן האחרון אין צורך בסיעת הליכוד, מזה זמן רב ישיבות הסיעה מתמעטות וכמעט ולא קיימות, כשיש כבר ישיבת סיעה הדיון אינו ענייני".

"גם היום ישיבת הסיעה בוטלה", המשיך ביטן, והודיע: "לאור עובדה זאת כי אין צורך בסיעה, אין לי שום כוונה להופיע בישיבות הבאות שיתקיימו, אם יתקיימו".

כזכור, בחודשים האחרונים לא היה שקט בסיעת הליכוד: יו"ר הסיעה מיקי זוהר התכוון להטיל סנקציות על חברי סיעתו, אך בעקבות ביקורת רבה החליט לחזור בו, לאחר ש-12 מחברי הכנסת של הליכוד תמכו בהדחתו מהתפקיד. רבים ציינו אז את ההבדל בין גישתו של זוהר לגישתו של ביטן, שהיה יו"ר סיעת הליכוד לפניו ועשה לדעת רבים עבודה מצוינת. 

נפרדים מביטן בישיבת סיעת הליכוד

כך למשל כתב ח"כ שלמה קרעי: "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית 'נטו מיקי זוהר'. שלושת הכ"פים: הכוח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צניעות לא תזיק לו. הוא מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל".

השרה גילה גמליאל אמרה בריאיון ל103FM כי "יו"ר הקואליציה קם כל בוקר ומחליט את מי הוא רוצה לפטר היום" וקראה להחזיר את ביטן לתפקיד יו"ר הסיעה. לדבריה, "הפסקתי להתייחס לדברים שמיקי זוהר מוציא מהפה, מאז שהוא יו"ר הקואליציה כל הקלקולים בגללו. או שייקח עצמו בידיים ויקיים שיח עם הליכוד ופחות כותרות, או שצריך להחזיר את ביטן שינהל. מה שקורה היום זה השתלחות חסרת רסן בכל הגורמים הקואליציוניים, אני לא רואה את עצמי כשרה מגיעה לוועדת כנסת ויו"ר הקואליציה בא רק לנגח כדי לקבל כותרות".

דוד ביטן, בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
דוד ביטן, בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גם בחודש יולי הביע ביטן ביקורת קשה כנגד נתניהו וזוהר על רקע הבחירות להנהגת הליכוד העולמי. "לצערי הרב הליכוד הגיע לשפל חדש," כתב אז. "נתניהו ומיקי זוהר לוחצים על יעקב חגואל לבגוד בחבריו בליכוד העולמי ובסוכנות וזאת תוך כדי התניית מינויו של דני דנון לכהונה נוספת של שגריר, אלא אם יפעל על פי דרישתם".