תוקף בחריפות: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא היום (שני) לציבור בישיבת סיעתו לפעול "בהתאם לשכל הישר", וכינה את הנחיות הממשלה "בלתי חוקיות בעליל". ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ענה לליברמן ואמר: "אני שומע פוליטיקאים שקוראם לא להישמע להנחיות מסוימות. אני מציע להם לסייע בשמירה על הציבור ולא על עצמם. אני שומע אמירות בלתי אחראיות ואני מבקש להזכיר – הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים מפה לשם. זה הזמן להתייחס אליה רק כאתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי. בוא נניח רגע בצד את מספרי הנבדקים והדביקות ונזכיר שהקורונה אינה פוליטית, מדובר במגיפה".

ח"כ ליברמן, היום. צילום: ערוץ הכנס

"בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר אבל מה שדרוש זה סדר", אמר שר הביטחון לשעבר בפתח דבריו, והוסיף: "לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות. לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני", אמר ליברמן.

ח"כ ליברמן, היום. צילום: ערוץ הכנסת

"למעשה", המשיך ליברמן, "נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה. יתרה מזאת, אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים". 

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90,נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90,נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

את דבריו חתם באומרו כי "הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה"ל ופיקוד העורף. בנוסף, ערב ראש השנה חייבים להודיע על הורדת המע"מ ב- 10%, מ-17% ל-7% עד ראש השנה הבא על מנת להגביר את הצריכה הפרטית. אלו הצעדים שהייתי נוקט היום".

כאמור, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, תקף את אמירותיו של ליברמן, וטען כי הוא מונע משיקולים פוליטיים. "למעלה מארבע מאות אלף אזרחים יכנסו היום למגבלות הסגר והמשמעויות לכך מורכבות. שוחחתי עם רבים מראשי הרשויות. הייתי אמש בבני ברק והבוקר בכפר קאסם. שוחחתי עם ראשי רשויות ואנשים והתחושות קשות".

בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: צילום מסך)
בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: צילום מסך)

"ההחלטות שהתקבלו הן לא פשוטות אבל שמירת בריאות הציבור בצד הסתכלות מאוזנת ליתר הצרכים וחייבת להישאר הדבר היחידי שדרכו מקבלים החלטות. לא צריך לחשוש לקבל החלטות ולא צריך להסס לערוך בהם התאמות בין להקלה ובין להחמרה אם זה מתחייב מהמציאות בשטח", הוסיף.

אריה דרעי מגיב לליברמן (צילום: דוברות ש"ס)

לסיום אמר כי "אנו חייבים להניח את המחלוקות בנושא הזה בצד. לא לנסות לחפש קרדיטים ולא לנסות להתחבב על אף אחד אלא לעשות את הדבר הנכון על אזרחי ישראל. זה הזמן להתעשת ולהפסיק מריבות וחילוקי דעות ולעבוד יחד  למען אזרחי ישראל".

גם ראובן (רובי) ריבלין, נשיא המדינה, התייחס להתבטאות של ליברמן ואמר כי "קריאה לאי ציות אזרחי פוגעות בשלום הציבור. ‏ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם". 

גם שר הפנים, אריה דרעי, הגיב לליברמן ואמר: "פעמיים הצבעתי נגד הסגרים, גם ביום חמישי וגם אמש. לא אחזור על השיקולים, למה הצבעתי נגד. אבל שלא תהיינה אי הבנות ושיהיה ברור: אנחנו מחוייבים לשמור על כל ההוראות והנחיות עד הפסיק הקטן. זה שאני מצביע נגד, זה לא פוטר אותנו מאחריות ולא אומר שאנחנו נגד הצעדים ולכן מותר להפר אותן. חלילה וחס". 

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, צייץ בטוויטר: "כדאי שליברמן יקרא את את הספר ״מצעד האיוולת היהודי״ של אמוץ עשהאל, כדי שיבין עד כמה אנרכיה עלולה להוביל לחורבן". ח"כ עוזי דיין (ליכוד) הוסיף: "ליברמן פירומן אנרכיסט ללא גבולות! מגפת הקורונה היא סוג של מלחמה. גם במלחמות תסית לא למלא פקודות?! אל תשמעו בקולו ואל תתנו לו את קולכם. מי שקורא לאש חופשית, גם על כוחותינו, עשוי להיות הנפגע הראשון!".