בעקבות הסכם הנורמליזציה: על פי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס,  באיחוד האמירויות הודיעו היום (שני) כי בכוונתם לשלוח משלחת ראשונה לישראל, שתנחת ב-22 לספטמבר, בעקבות ההסכם שנחתם בין המדינות, כך מספר מקורב לממשל. נכון לרגע זה, לא התקבלה תגובה רשמית מצד ישראל.

כזכור, ההסכם בין המדינות הוכרז ב-13 לאוגוסט השנה, ונחתם בתיווך אמריקאי. משלחת ישראלית ביטחונית כבר ביקרה באבו דאבי שבאמירויות. בין חברי המשלחת היו ראש המל"ל, מאיר בן שבת, בליווי מספר אנשי תקשורת, וגם מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

אל הביקור של המשלחת הצטרפו גם נציגים אמריקאים, לרבות יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, היועץ המיוחד של נשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב רוברט אובריאן, השליח המיוחד לנושאי מו"מ של ארה"ב, אבי ברקוביץ', השליח האמריקאי המיוחד לענייני איראן, בריאן הוק ושגריר ארה"ב באיחוד האמירויות, ג'ון רקולטה.

המטוס שהטיס את חברי המשלחת קיבל אישור לעבור מעל סעודיה. מי שקיבל את פניה בשדה התעופה באבו דאבי הוא שר החוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגש.

קושנר, אובריאן ובן שבת בנמל התעופה באבו דאבי (צילום: REUTERS/Nir Elias)
קושנר, אובריאן ובן שבת בנמל התעופה באבו דאבי (צילום: REUTERS/Nir Elias)

 ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נשא דברים בערבית, ואמר בפתח דבריו בערבית: "סלאם עליכום ורחמאת אללה וברכתו". לדבריו, "הגענו לכאן כדי להפוך את השלום למציאות. שיתוף פעולה יכול להתפתח בחקלאות, ברפואה ובתחומים רבים. אנחנו שותפים לתהליך השלום למען כל עמי האזור".