המשבר הכלכלי נמשך: מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל, הציגה היום (שלישי) נתונים מדאיגים בוועדת הכלכלה, בדיון שיזם היו"ר, ח"כ יעקב מרגי, על תכניות הסיוע הכלכליות לעסקים הקטנים והבינוניים. טרנר אייל סקרה בפני חברי הוועדה את המצב הכלכלי, ואמרה כי "התרחיש המרכזי של האוצר צופה גרעון של 13.3% מהתוצר עד סוף השנה", והדגישה כי "בתרחיש הפסימי של התאוששות איטית במשק עשוי הגרעון אף להגיע ל-14.5% מהתוצר, ולאחר מכן לרדת בהדרגה".

נתניהו על הסגר בערים האדומות (לשכת רה"מ)

יו"ר הוועדה, חה"כ יעקב מרגי, אמר בפתיחת הישיבה כי "הצורך בדיון בתכניות הסיוע הכלכליות עלה מתחילת המשבר", והוסיף: "כבר בעבר אמרתי שהיה צריך לקום חדר מצב כלכלי וצוות התערבות ולא מאוחר להקים אותם". מרגי הוסיף בהמשך דבריו לשאול את המנכ"לית אם לא צריכים לעשות חושבים על מנגנון החל"ת, וטרנר אייל השיבה: "אנחנו חושבים על זה הרבה".

מיצג ''בית הקברות לכלכלה'' שהוקם בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
מיצג ''בית הקברות לכלכלה'' שהוקם בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך דבריה ציינה טרנר אייל כי "סך המענקים הסוציאליים שכבר חולקו לבעלי עסקים ועצמאיים מסתכם ב-5.9 מיליארד שקל", והוסיפה: "באשר לתוכנית החל"ת, חלה ירידה קלה במחצית הראשונה של אוגוסט במספר המובטלים, ומספרם עומד על כ-414 אלף". כמו כן פירטה מנכ"לית משרד האוצר כי "45 אלף מעסיקים כבר הגישו בקשה לקבלת מענק עידוד תעסוקה בסכום כולל של 2.6 מיליארד שקל, והדגישה: "205 אלף מהפניות אושרו, 122 אלף פניות נמצאות בבחינה וכ-22 אלף פניות נדחו".

בהתייחס לסוגיית אל-על, הזכיר מרגי את החקיקה שתיקנה הוועדה לסיוע לחברות התעופה, והדגיש: "לא יהיה דיון בהארכה נוספת של ההחזר הכספי לצרכנים על טיסות שבוטלו". יתר על כן, מרגי דרש: "אם המדינה חושבת שחברות התעופה צריכות סיוע שתעשה זאת שלא על חשבון כספי הצרנים".