חשיפתו של עיתונאי חדשות 12, עמית סגל שלשום על הקשר שלא נחקר, לכאורה, במסגרת חקירות תיק 2000 עוררה הדים רבים בציבור הישראלי, וביניהם גם מחלוקות על מהימנות הפרטים. רביב דרוקר, אשר עוסק בנושא מאז 2017, התראיין היום (רביעי) בתכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, ואמר: "שאלתי את עמית סגל בטוויטר איך הוא מסביר את התיאוריה שרוטנברג מת לקרוע את ביבי בגלל שג'ודי אומרת לו כל היום במיטה אבי זו משימת חייך. איך הוא עשה את זה? אפילו תיאורטית".

נתניהו תוקף את המשטרה והפרקליטות. צילום: ערוץ כנסת

בן: "לגבי החשיפה של עמית סגל, שלא נתן לך קרדיט למרות שהתחלת עם זה כמה שנים קודם וחשפת את הקשר בין ג'ודי לרוטנברג - האם זה קשור לנתניהו או לא?" 
"תראה, זו אחלה חשיפה ואני לא אומר את זה כמס שפתיים. סחתיין על עמית, אבל אין שום קשר לתיקי נתניהו. לשים כותרות כמו הטיוח בתיקי נתניהו זו בושה וחרפה. אין שום קשר, אפילו לא אמורפי. אפשר להגיד שהפרקליטות הייתה צריכה את אבי רוטנברג, לחקור לא הייתה צריכה לחקור אותו על שהיה בקשר רומנטי עם ג'ודי שלום ניר מוזס, אבל דבר אחד בטוח - הוא לא היה חוקר לא בתיק 2000, ו-1000 ו-4000. הוא עזב לפני כן. היה לו חיבור מאוד רופף לפרשיות שמהן נולדה לימים פרשת 1000, ולא היה שום ניגוד עניינים".

אריה: "מישהו העלה היום ציוץ שאתה אומר בקולך: 'רוטנברג הוא חוקר בתיקי נתניהו'".
"היה פעם תחקיר - ביבי טורס, מבקר המדינה העביר למשטרה ואמר תחקרו כל מיני דברים. שם הוא הצטווה לבדוק את הפרשות האלה".

בן: "לזה התכוונת שאמרת תיקי נתניהו?"
"אף אחת מהן לא התגלגלה לתיקים שהיום רה"מ מואשם בהם. רצו באמת שהוא יהיה חוקר בתיק 2000, השיחות בין מוזס לנתניהו, אבל אז היו שמועות שהוא עם ג'ודי. ראש יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) שאל אותו האם הוא קשור לג'ודי, הוא הודה שכן ולא נכנס לצוות. הוא לא חקר אף הודאה בתיק. אני שאלתי את עמית סגל בטוויטר איך הוא מסביר את התיאוריה שרוטנברג מת לקרוע את ביבי בגלל שג'ודי אומרת לו כל היום במיטה אבי זו משימת חייך. איך הוא עשה את זה? אפילו תיאורטית, איך?"

בן: "החשיפה הזו שמעוררת פה פולמוס כבר יומיים. דיברתי היום ברדיו עם עמית סגל, ושוב סחתיין עליו, ושאלתי אותו: 'נניח שכן הוא חקר בתיק 2000, הוגש שם כתב אישום חמור נגד נוני מוזס'".
"הוא לא חקר את תיק 2000, זה העניין".

עמית סגל (צילום: צילום מסך N12)
עמית סגל (צילום: צילום מסך N12)

בן: "ברור שלא, אבל לשיטתם אתה רוצה הרי להוכיח שהוא בלם, הרי איפה ניגוד העניינים? הוא מייצג את ג'ודי, הוא אמור להגן על נוני ועל ביבי, בסוף שניהם חטפו כתבי אישום".
"ובפרשיות שהוא חקר אותן, שהן כאמור לא הפכו להיות פרשיות פליליות. זאת אומרת שאם הוא כל כך להוט לתקוע את ביבי, אז איך החקירות שהוא כן בדק אותן, כל הסיפורים על ארצות הברית ועניינים האחרים, לא הפכו לחקירות פליליות? עובדה שדווקא זה נסגר. אז הוא שהוא באמת שלומיאל, ואיפה שהוא רוצה להשפיע הוא משפיע הפוך, או שהוא באמת לא קשור והפרשה לא קשורה. יכול להיות משהו ביקום הזה שלא קשור לבנימין נתניהו?".

בן: "התשובה היא לא, והכי מדאיג אותי שאנחנו עלולים להצטרך להגיד ג'ודי ניר מוזס שלום רוטנברג".