ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד פנה היום (חמישי) בפוסט לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ולשר החוץ גבי אשכנזי, להצטרף אליו ביום שבת למחאת הגשרים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

וכך כתב לפיד בפוסט שהעלה לפייסבוק ולטוויטר: "בשבת הקרובה בני גנץ וגבי אשכנזי צריכים לבוא אתנו לגשר. כמו בימים הטובים. זה יעשה להם טוב. יעמדו שם עם ישראלים נהדרים שחושבים כמוהם. הם הרי עוברים כל שבת מתחת לגשר והלב נחמץ. זה החברים שלהם, לפעמים בני המשפחה שלהם, בטח שזה המצביעים שלהם. האנשים שרצו אחריהם בכל הארץ במשך שנה. שהאמינו איתם ביחד במה שהיום הם יודעים שנכון: שבנימין נתניהו לא יכול להמשיך להיות ראש הממשלה. בגלל ההסתה המטורפת, בגלל הניתוק, בגלל שהוא נכשל".

לדברי לפיד, "הם צריכים לבוא לגשר מפני שהיום הם יודעים. אולי הם לא ידעו בהתחלה, כשהם נכנסו לממשלה. אולי הם לא האמינו לבוגי ולי כי יש דברים שאדם צריך לעבור בעצמו כדי להאמין שהם אפשריים. אז עכשיו הם יודעים. הם עוברים את זה יום יום, כבר חודשים. הם יודעים כבר שנתניהו לא היה ולא יהיה שותף הגון. שהוא רימה אותם. שהוא מרמה כדרך חיים. שהוא דורס וימשיך לדרוס את כל מה שהם האמינו בו אי פעם. את הדמוקרטיה, את המרקם העדין של החברה הישראלית, את שלטון החוק. הם רואים מקרוב, ממש מקרוב, איך הוא הורס את כל המערכות החיוניות שלנו מבפנים, העיקר לא ללכת לכלא".

יאיר לפיד עונה לנתניהו בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

"הם צריכים לבוא לגשר מפני שהם הצטרפו לממשלת נתניהו בשביל לטפל בקורונה, אבל אף אחד לא נותן להם לטפל בה", אמר לפיד והמשיך במתקפה נגד הממשלה והעומד בראשה: "הכלכלה מתרסקת, מספר המתים עולה ועולה, הסגר בדרך. קבלת ההחלטות כל כך עקומה והרסנית שמתגנב החשד שזה בכוונה. אולי זה כבר יותר מרק חשד. נתניהו רוצה מדינה חולה כדי שיוכל לטעון שצריך לדחות את משפטו. כשהוא ניהל איתם משא ומתן להקמת הממשלה, הוא הסתיר מה הוא רוצה באמת. דיבר על איחוי הקרעים. מאז הוא קורע אותנו לגזרים. זה לא נעים להודות שרימו אותך. אף אחד לא אוהב להרגיש פראייר. רק לפעמים צריך פשוט לחתוך הפסדים לפני שהם חותכים אותך".

בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

ראש יש עתיד תל"ם הדגיש כי "בני וגבי צריכים לבוא לגשר מפני שהם בבסיסם פטריוטים טובים ששירתו את המדינה שנים ארוכות, ופטריוטים לא נשארים בבית כשהמדינה שלהם תחת התקפה. הם לא יכולים להמשיך לשתף פעולה עם הרוע. הם לא יכולים להמשיך לעמוד מן הצד. השבוע הם הצביעו נגד הצעת חוק שאומרת שלנשיא המדינה (לא ראש הממשלה! הנשיא!) לא ייבחר אדם שיש לו כתבי אישום פליליים. אין דרך בעולם שהם לא מסכימים בתוך תוכם להצעת החוק הזו. שהם לא חושבים שהיא ראויה לכך שמישהו יעמוד למענה על גשר וינופף בדגל ישראל. הם לא יכולים להמשיך להגיד לעצמם שככה זה בקואליציה ואין ברירה. תמיד יש ברירה. שיסתכלו על נתניהו. אין רגע, אין שניה, שבהן הוא אומר לעצמו "אני בקואליציה וצריך להתחשב." במי הוא מתחשב? במי הוא התחשב אי פעם?".

הוא הסביר כי "אנחנו הולכים בשבת לגשר מפני שישראל בסכנה. מפני שאיש מסוכן לקח אותה בת ערובה. היא כבר לא תצא אותו דבר מהתקופה הזו. היא תהיה מצולקת וכואבת והרסיסים יישארו בגוף, אבל היא עוד יכולה לצאת מזה. עוד לא אבדה אהובתנו. כל מה שצריך הוא שמספיק אנשים טובים יגידו "עד כאן. אני לא מוכן יותר".

"כעסתי נורא על בני וגבי כשהם פירקו את המפלגה, אני עדיין כועס לפעמים", התוודה לפיד. "זה רק פחות חשוב עכשיו. לא כשנתניהו עומד בישיבת סיעת הליכוד ומודיע שהוא החליט לשרוף את שלטון החוק. עומד בבית שמש מוכת הקורונה ומשתמש בפחדיהם וסבלם של ישראלים הגונים כדי לברוח מבית המשפט. הוא לא רק נכשל בטיפול במגיפה ובכלכלה, הוא גם מוודא בדרך שאף אחד אחר לא יצליח. אם אנחנו רוצים לשנות כיוון, לטפל בקורונה, להציל את הכלכלה, בנימין נתניהו צריך ללכת. כדי שזה יקרה, בני וגבי צריכים לבוא בשבת לגשר".

בתוך כך פנה חבר הכנסת עידן רול (יש עתיד-תל"ם) בחשבון הטוויטר שלו לגנץ וכתב: "בני, די. נתניהו חצה כל קו אדום ואתה אפשרת לו. כולנו מקווים שזה לא ייגמר בשפיכות דמים, לכן עליך לעשות את הדבר הנכון ולפרוש מהממשלה הרעה הזו. עוד היום".