נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר הערב (חמישי) כי הוא מאמין שמדינה נוספת תצטרף בקרוב לאיחוד האמירויות, בחתימה על הסכם שלום עם ישראל. בדברים שנשא במסיבת עיתונאים, אמר כי יתכן שהודעה רשמית בעניין תצא אף לפני טקס חתימת ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות בוושינגטון, ביום שלישי הקרוב (15.9).

לאחר ההודעה על הסכם השלום הצפוי בין ישראל ואיחוד האמירויות, התבטאו בעניין בכירים רבים, ביניהם רה"מ בנימין נתניהו, ואמרו כי מדינות נוספות צפויות לנסיכות מהמפרץ. על פי ההערכות, עומאן, בחריין וסודן הן המועמדות המובילות לכך.

שיחת וידאו בעברית בין נתניהו למלווה מהאמירויות של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות רה"מ

מוקדם יותר הערב הודיע שר המשפטים הסודני כי ארה"ב צפויה להסיר בקרוב את ארצו מרשימת המדינות תומכות הטרור. בביקור שערך לאחרונה מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בישראל ובסודן, עלה נושא זה כעניין חשוב של המדינה האפריקאית. לפני כשבועיים אמר ראש ממשלת המעבר של סודן כי אין לממשלתו מנדט לקבל החלטה על נורמליזציה עם ישראל, ויש להמתין להחלטתה של ממשלה נבחרת בעניין. 

אתמול הודיע ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, כי תתיר סעודיה לכל הטיסות מישראל ואליה לטוס בשטחה האווירי. בשיחה טלפונית שהתקיימה לפני כשבועיים בין נשיא ארה"ב ומלך סעודיה, אמר האחרון כי ארצו תדרוש שכל הסכם שלום עם ישראל יכלול פתרון לבעיה הפלסטינית ואף דרש כי פתרון זה יתבסס על יוזמת השלום הסעודית משנת 2002.