יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM על ההתפתחויות הפוליטיות במדינה בשבוע האחרון, ותקף את הפרקליטות, המשטרה והיועמ"ש ברקע חשיפתו של עמית סגל בחדשות 12 על התנהלות המשטרה במסגרת חקירות תיק 2000. "אחרי כל הגילויים והחשיפות שאני ראיתי אני בטוח במאה אחוז שתפרו לנתניהו תיקים". 

אנחנו שומעים דברים מאוד קשים על הקורונה. מתנהלים כמו מדינה במשבר, כמעט בהתפרקות. המשבר הכלכלי קשה, הציבור מבולבל, ובמה אתם בציבור מתעסקים? בוועדת חקירה נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי. כמעט שאלתי אותך האם אתם מנותקים מהמציאות.
"ברור שזו אסטרטגיה שלכם בתקשורת בכדי לפגוע בליכוד, להפוך אותנו למרוכזים בעצמנו במקום במשבר הקורונה. הרי שאתם משקרים את הציבור באופן בולט לעין. ראש הממשלה והליכוד מטפלים במשבר הקורונה 99 אחוז מהזמן שלהם". 

נתניהו טוען: "יש כאן חקירות פוליטיות ותפירת תיקים"

ולא מצליחים. צריך לומר את האמת. 
"תכף נדבר גם על זה אם תרצה. באחוז הנוסף מהזמן שלנו אם נרצה להתעסק בדמוקרטיה אף אחד לא יכול לבוא בטענות. לבוא ולצייר את זה כאילו אנחנו מתרכזים רק בזה ולא מטפלים במשבר הקורונה זה הרי שקר מוחלט. בכל הופעה שלו מדבר גם על משבר הקורונה. אתם הייתם אולי מעדיפים להעלים את האירוע הבאמת בעייתי הזה שנחשף על ידי עמית סגל, יכול להיות שהיה נוח לכם שאף אחד לא ישמע על העניין הזה, אבל מה לעשות? יש פה דמוקרטיה וצריכים לחשוף שחיתויות. גם של הפרקליטות, המשטרה, ומח"ש וזה תפקידנו כנבחרי ציבור. אחרת אין טעם לדמוקרטיה הזו". 

מיקי, תגיד לי, במדינה מתוקנת נאשם בפלילים יכול לדרוש לחקור את התיקים נגדו? זה נשמע לך הגיוני? 
"חד משמעית. ברגע שאתה מבין שאותו נחשד בפלילים הוא בעצם חף מפשע, ושתפרו לו תיק בצורה מאוד מדויקת וטובה למידותיו". 

אתה באמת מאמין בזה מיקי? 
"במאה אחוז. אחרי כל הגילויים והחשיפות שאני ראיתי אני בטוח היום, וגם הציבור בטוח היום, שתפרו לנתניהו תיקים. ראש הממשלה לא לקח שקל לכיסו. לא דבק בו רבב ולא שחיתות. המציאו בשבילו עבירת שוחד שנקראת 'סיקור אוהד', לא סתם מיליון שלוש מאות חמישים אלף איש הצביעו לראש הממשלה נתניהו, שיא של כל הזמנים, זאת משום שהם יודעים שהאשמות נגדו הם האשמות שווא". 

אני רואה אותו כל ערב מתייצב ותוקף בחמת זעם את מערכת אכיפת החוק, ואני שואל מה זה אם לא לשרוף את המועדון? הרי מערכת אכיפת החוק היא של מדינת ישראל.
"אנחנו הגענו למצב בו אנשים כבר לא מאמינים לאמירה הזו שראש הממשלה תוקף את שלטון החוק בכדי להגן על מצבו. נתניהו מבקש להוציא את הצד אל האור כי הוא זה שמשלם מחיר על ההתנהלות הזו, ומחיר כבד מנשוא. יחד איתו כל עם ישראל משלם מחיר על התנהלות הפרקליטות והמשטרה, ואנחנו עלולים להפסיד פה מנהיג חשוב לישראל".

למה? הרי לשיטתך הוא לא עבר את העבירות המיוחסות לו אז הוא ייצא זכאי. לא? 
"מה זאת אומרת? המציאו בשבילו עבירות". 

אבל אם העבירות לא נכונות בית המשפט יזכה אותו. 
"הלוואי שאתה ניסים היית דבק בעמדה שהכל תלוי לפתחו של בית המשפט. הרי אתה וחברייך גורסים שברגע שהגישו נגדו כתב אישום הוא צריך מיד ללכת הביתה". 

למה אתה מדבר בשמי מיקי?
"אני עדיין תמה איך אתם עדיין לא הפנמתם שראש הממשלה שלנו לא מושחת, לא לקח כסף לכיסו, ואתם רוצים לנטרל אותו באמצעות תפירת תיקים. אני מקווה שזה לא המצב, אבל כשהיועץ המשפטי, בשיא חוצפתו, הולך ומתדרך כתבים, אני ככה מעריך, ואומר להם 'חבר'ה, נשקול את החסינות המהותית', אז אני אגיד לכם משהו, בואו נמציא מושג חדש ובמקום ראש הממשלה חליפי נגיד שאנחנו צריכים את ראש הממשלה המהותי. ככה יהיה הרבה יותר קל". 

בוא נתקדם לוועדת החקירה. כחול לבן מתנגדים אז מה תעשו? שוב תאיימו על פירוק הקואליציה?
"אני לא יודע אם נביא את זה לכנסת, אבל אם וכאשר בסופו של דבר תתקבל החלטה נביא את זה להכרעת הכנסת, שזה בעצם הריבון, והוא יצביע. יכול להיות שיהיו מפלגות אחרות שירצו לתמוך. שוב, אני עדיין לא יודע אם נביא את זה, אבל במידה וכן ניתן לריבון להכריע". 

בוא ניכנס לטענה העיקרית של נתניהו על טיוח בתיק 2000. איך אבי רוטנברג קשור לזה? לא הצלחתם להסביר את זה אפילו? 
"בראש ובראשונה זהו סממן של התנהלות מאוד מאוד בעייתית ומטרידה של המשטרה. מעבר לכך, בתיק 2000 ספציפית אחותו של נוני מוזס ניהלה מערכת יחסים עם  אותו רוטנברג, שהיה חלק מהחקירה הקשורה לפרשת המעונות של שרה נתניהו. אנחנו רואים שבסוף הוא פעל נגד שרה נתניהו".

אבל איך זה קשור לתיק 2000?
"אני מניח שזה קשור גם לגברת ג'ודי מוזס, אבל מעבר לכך בתיק 2000 אם אתה יודע שבסופו של יום הנחקר המרכזי לצד ראש הממשלה הוא אחיה של בת זוגתך הוא היה צריך מיד לעצור את הכל. אני יודע מה אתה חושב, אבל אין לי ספק שהוא השפיע על החקירות הרי הוא בקליקה, יש להם קשר יום יומי, הם אוכלים צהריים יחד והם יושבים לשיחות ביחד". 

אתה איש ישר מיקי, אבל מה לעשות שהוא, אותו אבי, לא היה חוקר. הוא לא נחשף לחומרי החקירה. הוא פרש. יכול להיות שהאמת היא גם אופציה? מדובר באדם שלא היה באותה התקופה במשטרה ונתניהו מדביק לו מעורבות בתיק.
"אנחנו מראים פה בסופו של יום סממן, שיטת עבודה, התנהגות סיסטמית לחלק גדול מהמערכת. זה הדבר המרכזי שהציבור צריך לדעת. יש שם רצון לתפור תיקים לראש הממשלה בנימין נתניהו". 

אבל כבר יש כבר כתבי אישום.
"אז מה אתה מציע? שברגע שהוגשו כתבי אישום פשוט נרכין ראש ונאמר שלא קרה כלום?"

ככה נהוג במדינה דמוקרטית. 
"כמובן שנרכין ראש להחלטת בית המשפט כי אנחנו מכבדים את בית המשפט, אבל תפקידנו לחשוף את העוולות האלה. אנחנו נבחרי ציבור. היום זה ראש הממשלה ומחר זה יכול להיות כל אזרח אחר, אפילו אתה ניסים". 

אני מקווה שתגן עליי.
"אני מבטיח שכן. אני אגן על כל אזרח מול כל עוולה. לא משנה אם הוא ראש הממשלה או אזרח אחר".