הציבור חלוק בסוגיית הטלת הסגר, והשסע בין תומכי הימין למרכז שמאל משתקף גם בשיעורי התמיכה וההתנגדות לסגר - כך עולה מסקר שנערך עבור רדיו 103FM על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס מנחם לזר.

נתניהו על החלטות הממשלה לחגים

בתשובה לשאלה "האם אתה תומך או מתנגד להחלטת הקבינט על סגר כללי?", השיבו 55% מהמשתתפים בסקר שהם תומכים. 36% הודיעו שהם מתנגדים להטלת סגר, ול-9% נוספים לא הייתה דעה.

מההתפלגות התומכים והמתנגדים עולה מגמה מעניינת. בעוד ש-59% ממצביעי הימין תומכים בסגר, שיעור התמיכה בקרב מצביעי מרכז€שמאל היה נמוך יותר - 52%.

לעומת זאת, 42% ממצביעי מרכז€שמאל מתנגדים לסגר, לעומת 33% ממצביעי הימין. ל-6% ממצביעי המרכז€שמאל לא הייתה דעה בסוגיית הסגר, לעומת 8% ממצביעי הימין.

שוטרים אוכפים את הסגר הלילי בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
שוטרים אוכפים את הסגר הלילי בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

הסקר גם בדק את התפלגות ההצבעה בבחירות לכנסת, אם הבחירות היו מתקיימות כעת: הליכוד הייתה מקבלת 30 מנדטים, ימינה - 21, יש עתיד€- 16, הרשימה המשותפת - 15, ש"ס - 9, כחול לבן - 8 , ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 7 ומרצ - 6 מנדטים.

מניתוח התוצאות עולה כי בנט ממשיך במגמת ההתחזקות, בעוד שכחול לבן ויש עתיד€תל"ם נחלשות. המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה הן: העבודה, עוצמה יהודית, גשר, הבית היהודי ודרך ארץ.

מפת הגושים: גוש הימין עם 57 מנדטים, מרכז-שמאל עם 45 מנדטים וישראל ביתנו - 8 מנדטים.

סקר מנדטים: הליכוד וימינה בחודשים האחרונים (צילום: 103FM)
סקר מנדטים: הליכוד וימינה בחודשים האחרונים (צילום: 103FM)

בסקר האינטרנטי השתתפו 566 חברים בפאנל המשיבים של פאנלס פוליטיקס, והוא בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל - יהודים וערבים כאחד מגיל 18 ומעלה.