צבי יחזקאלי התארח הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ודיבר על הסכם השלום עם בחריין. לדבריו, מדינות נוספות צפויות להצטרף: "כנראה שמדובר פה במהלך". עוד אמר יחזקאלי כי הסיבה שאנו רואים כעת את שורת הסכמי השלום השונים היא הבחירות הקרבות בארה"ב, וחששן של מדינות המפרץ מניצחון של ביידן והתחזקותה של איראן כתוצאה מכך: "מדינות המפרץ כבר ראו איך אובמה סובב להן את הגב והלך לאיראן".

גולן: מה שלומך צביקה?
"הכל נפלא. תשמע, זה השבוע האחרון של השנה וקורים הרבה דברים".

גולן: כן. טוב, התכנסנו בכדי לדבר על בחריין. לא מפתיע ההתכנסות הזו להסכם אינטרסים ולהסכם שלום. השאלה היא מי הבאה בדרך.
"יש הרבה שבאים בדרך כי כנראה שמדובר פה במהלך. הרי בהתחלה כשהיה הסכם השלום עם איחוד האמירויות אמרנו שכן, זה רק יציאה מהארון של משהו שהיה קיים בחושך".

סרטון לשכת התיירות של בחריין

גולן: נכון.
"אבל הסיפור עם בחריין קורה אחרי שהמזרח התיכון כבר עיכל את מה שקרה עם איחוד האמירויות. אני יכול לומר לכם ברוח חודש אלול, שהוא חודש הרחמים והסליחות, שגם אני לא ראיתי את העוצמה האסטרטגית שההסכם עם האמירויות יעשה למזרח התיכון. תראו מה זה עשה לאיראן, לטורקיה ובעיקר לליגה הערבית. בשבוע שעבר פסלה הליגה הערבית הצעה של הפלסטינים לדון בנורמליזציה עם ישראל. זה דבר שלא היה בכל תולדות הליגה הערבית. קרה משהו במזרח התיכון, היציאה מהארון  הפומבית הזו של יחסי הצללים להסכם השלום עשתה משהו וחילקה את המזרח התיכון באופן מובהק. תראו איך האיראנים והטורקים מגיבים, ואיך שאר העולם הערבי". 

ענת: כמה התנגדות יש בתוך בחריין להסכם הזה?
"בחריין זה סיפור אחר. בעוד שלאמירויות יש כבר ברושורים שמזמינים אותנו הישראליים למלונות, מלונות כשרים ומסעדות. את יודעת, כשגולן היה בחדר העריכה והיה שולח אותי לכל מיני הסכמי שלום היינו אומרים יאללה מתי חומוס ברמאללה, מתי חומוס בעמאן, אבל בסוף".

גולן: אגב, אז מה יש בבחריין? איזה המלצות? 
"אני הייתי ממליץ על אתרי הצלילה במקום. אגב, יש שם קהילה יהודית עיראקית, ואת האוכל שלהם חבל להפסיד".

גולן: תגיד צביקה אתה רואה אפשרות להקמת אפשרות ברית נאט"ו? כזו שמורכבת מהברית המתונה שם, איחוד האמירויות, בחריין, מדינות נוספות, וישראל?
"אני חושב שכן, וזה כבר קורה".

גולן: מה? ממש ברית צבאית?
"ממש. תראה, למה הם רוצים עכשיו שלום איתנו? למה הם רצים אלינו? הם עושים את זה כי קורים דברים במזרח התיכון. איראן מתעצמת, ועומד לקרות משהו מכריע שישפיע על המזרח התיכון. הרי בעוד חודש וחצי הבחירות בארה"ב ואם באיידן ייבחר אתם מקבלים איראן חזקה שחוזרת להסכם. שלטון האייתולות נמצא כרגע על הקרשים, אבל מדינות המפרץ לא לוקחות סיכון כי הן ראו אז איך אובמה סובב להן את הגב והלך לאיראן. יש לזה הרבה משמעויות. לגביי בחריין, שבעים אחוז מהתושבים שם הם שיעים ואיראן קוראת להם להפיכה, זה לא יהיה יעד תיירותי".