מחאת הדגלים השחורים הודיעה היום (שני) כי במהלך הסגר אין בכוונתה להשתתף בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור. עם זאת, ההפגנות בגשרים, בצמתים ובשיירות הרכבים יימשכו. "מדינת ישראל נכנסת לסגר השני, סגר שכל כולו כישלון מוחלט של בנימין נתניהו. "סגר נתניהו" הוא תוצאה של נאשם בפלילים שמכהן כראש ממשלת ישראל שעסוק מבוקר עד ערב בענייניו האישיים הכוללים מטוסים פרטיים, הטבות מס ותקיפת מערכות הצדק של מדינת ישראל כדרך להימלט מעשיית צדק על פשעיו", נמסר בהודעת דוברות המחאה.

ההפגנות הערב בירושלים, הדגלים השחורים

"ההפגנות בגשרים ובצמתים נעשות בצורה בטיחותית לפי הוראות צו הבריאות. הן תמשכנה ונעדכן בהמשך לגבי התאריכים. למרות חוקיות ההפגנות בבלפור, מתוך סולידריות חברתית, נשהה את השתתפותנו בהפגנות בבלפור. נשאר קשובים לכל פגיעה בדמוקרטיה ונפעל כפי שנמצא לנכון. בכל מקרה אנו נערכים להפגנת ענק עם פתיחת המשק בדרישה חד משמעית להתפטרות האשם במחדל הקורונה ובהרס המדינה", הוסיפו המוחים.

מנגד, מחאת "אין מצב", אותה מוביל תא"ל במיל' אמיר השכל, הודיעה כי תמשיך להפגין כרגיל בהתאם למגבלות: "הסגר שהושט עלינו הוא המשכו של מחדל עצום בטיפול בקורונה והשלכותיה! ממשלת ישראל והעומד בראשה מפקירים את אזרחי ישראל לתוצאות הקשות של ההתנהלות האומללה הזו. לא הוצגה לציבור דרך יציאה וקריטריונים ליציאה מהמשבר, לא הוצגה תוכנית כלכלית לפיצוי עסקים והאזרחים שיפגעו מהסגר ולא הוצגו לציבור נתונים ברורים למול ההחלטות הקשות שהתקבלו. ההתנהלות הממשלה והעומד בראשה מצביעה על זה שהסגר נועד, בין היתר, לסתום פיות, לחסל את המחאה, להטיל על הציבור את האשמה במקום על ראש הממשלה והממשלה.

"יו״ר ועדת הקורנה ח״כ יפעת שאשא (שחשופה לנתוני אמת) יצאה כנגד הסגר. מספר שרים בממשלה מתנגדים לסגר. מנהלי בתי החולים טענו כי נדרשים צעדים משמעותיים וכי לא בטוח שסגר הוא הפתרון. המחאה תמשיך בכל מצב ובהתאם לחוק. נמשיך למחות כנגד ראש ממשלה, שמקבל הכרעות עם השלכות דרמטיות על אזרחי ישראל, על בסיס אינטרס ההישרדות האישי שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי! ראש ממשלת ישראל מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים וצריך להיות מואשם גם בהפקרת המונים!".

גם התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תמשיך להפגין: "זוהי השעה לקיים את החובה החברתית והמוסרית, בגבולות החוק שמתיר להפגין, ולהמשיך לקיים את זכות המחאה וחופש ההפגנה בקיסריה, בגשרים ובכל רחבי הארץ, גם בזמן הסגר. אי אפשר לטפל בקורונה כשפוגעים בדמוקרטיה. הכישלון בניהול המשבר והסגר המתחדש הם תולדה של ראש ממשלה שעסוק במשפט במקום בניהול המשבר. דווקא עכשיו צריך לצאת ולהפגין. נאשם בשוחד לעולם לא יוכל לפתור את המשבר הזה. בשביל בריאות הציבור, נתניהו חייב להתפטר".