ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, אמר היום (שלישי) בראיון לג'רוזלם פוסט כי על ישראל לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. "הם לא הולכים לשום מקום וגם אנחנו לא. זה הזמן לשבת ולדבר", אמר גנץ.

בני גנץ מברך על ההסכם עם בחריין. צילום: דוברות משרד הביטחון

גנץ הוסיף כי הוא מקווה שהמשבר הכלכלי שיצר נגיף הקורונה לא יגרום לעלייה בהיקף הטרור בגדה המערבית, וכי התיאום הביטחוני בין ישראל והרשות הפלסטינית, שהופסק במאי האחרון, "חייב להתחדש".

כזכור, בחודש שעבר נחשף במעריב כי בשקט ובערוצים חשאיים פועלים בישראל לחידוש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים, שאותו הפסיקה הרשות הפלסטינית כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לקדם סיפוח של שטחים בגדה.

במסגרת מאמצים אלה נערכו בשבועיים האחרונים מפגשים רמי־דרג בין הצדדים. בראשון השתתף הרמטכ”ל רב־אלוף אביב כוכבי. בפגישה נוספת השתתפו קצינים בכירים בפיקוד המרכז, ובהם מפקד הפיקוד תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים כאמיל אבו רוקון וקצינים נוספים, שנועדו עם בכירים פלסטינים המקורבים ליו”ר הרשות אבו מאזן.

כעת אמר גנץ כי "כרגע אני לא רואה הידרדרות במצב הביטחוני מכיוונם. בסופו של דבר, עלינו להסתכל על האינטרסים שלנו, לשמר את היציבות באזור ולדאוג לכך שהמצב יהיה שלו. אמנם לא היו שיחות שלום מזה כעשור, אך זה לא אומר שזה לא יקרה".

גנץ התייחס גם לדיווח כי הסכם השלום עם איחוד האמירויות כלל מכירת מטוסי F-35, ואמר: "אני לא זוכר מתי ארה"ב רצתה למכור נשק ולא הצליחה בכך. יש לנו יחסים טובים והאמריקאים ישמרו על יתרונה הביטחוני של ישראל".