מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר הבוקר (ראשון) כי ארצות הברית השיבה היום לתוקפן את הסנקציות נגד איראן, מהלך שצפוי לזכות להתעלמותן של רוב בנות בריתה החתומות על הסכם הגרעין. לאחר ההצבעה אמר פומפאו כי "מועצת הביטחון כשלה כשלא עמדה במטרתה לפעול למען שלום וביטחון בינלאומי", לעומתו, טען שגריר סין באו"ם, ז'אנג ג'ון: "ראינו פעם נוספת שלחד צדדיות אין תמיכה, ושבריונות - סופה להיכשל".

מייק פומפאו (צילום: Thomas Kronsteiner/Getty Images)
מייק פומפאו (צילום: Thomas Kronsteiner/Getty Images)

מזכרי המדינה האמריקאי הדגיש: "ארצות הברית מצפה מכל חברה באו"ם להצטרף. בנוסף לאמברגו הנשק, מטרתן של ההגבלות היא למנוע מאיראן להתקדם בהעשרת אורניום ובבחינת טילים באליסטיים, ולמנוע את העברתם של נשק וטכנולוגיות שונות לאיראן ממדינות אחרות".

עוד הוסיף פומאפו: "אם חברה כלשהי באו"ם לא תמלא אחר המגבלות, ארצות הברית לא תהסס להשתמש בכוחה על מנת להבהיר את ההשלכות לכך, ולוודא שאיראן לא תנצל לרעה את פעילות האו"ם".

נשיא איראן, חסן רוחאני, מתח ביקורת חריפה על החלטתה של המעצמה האמריקאית והצהיר בתקיפות כי "ניסיונה של ארצות הברית להטיל מחדש את הסנקציות נגד איראן מועד לכישלון", והדגיש כי "אמריקה מוכרחה לכבד את זכויותיה הלאומיות של איראן וכמו כן, גם את החוק הבינלאומי" 

חסן רוחאני (צילום: רויטרס)
חסן רוחאני (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף רוחאני לומר כי "איראן מודה לחברי מועצת הביטחון שנמנעו ברובם מכניעה ללחץ האמריקאי בעת ההצבעה על הטלת הסנקציות", והצהיר כי "איראן מוכנה לכבד באופן מלא את הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, בתנאי של הצדדים המעורבים בדבר יעשו כמותה".

גם דובר משרד החוץ האיראני, בהראם חאסמי, התייחס לדברו של פומפאו, וטען כי: "המסר שלנו לוושינגטון הוא ברור - חזרו להבטחות שלכם ושל הקהילה הבינלאומית, והביעו חרטה. רק אז הקהילה הבינלאומית תקבל אתכם".