קבינט הקורונה יתכנס: שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר לקראת הדיון בו ידונו השרים באפשרות להטיל הגבלות נוספות על התקהלויות, בראיון בגל"צ, כי "אם הסגר הזה לא יצליח, תוך כחודש ההערכות על 800 חולים קשים לא יהיו רלוונטיות - אנחנו נעבור את ה-1,200".

מוקדם יותר, התייחס גם סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) לנושא, ואמר בראיון לכאן ב' כי הבחירה בסגר התקבלה לאחר שהבינו כי לא נותרו ברירות נוספות. "אין ספק כי אם היינו יכולים שלא להחיל את הסגר היינו עושים זאת. בחרנו בסגר לאחר שהבנו כי אי אפשר למנוע התקהלויות, עטיית מסכות, שמירת מרחק והקפדה על היגיינה בלי סגר - זו הדרך שלנו להבטיח את העמידה של הציבור בהגבלות. אין לנו היום יכולת אפקטיבית לעשות זאת בצורה אחרת". 

סגן השר אמר כי "הלוואי" והיה מצב זה מתאפשר בלי החלת סגר, אך לאור נתוני ההדבקה החריגים הוחלט לקבל אותו. "בחרנו בסגר נושם שיוכל לאפשר את המשך הפעילות הכלכלית בישראל. אנחנו עדיין לא יודעים לכמת את הסגר הנושם הזה למשמעות אפידמיולוגית. השאלה הגדולה שתעמוד לבחינתנו היום בקבינט הקורונה היא האם בעצם יש לנו את הלוקסוס לקחת זמן ולבחון את תוצאות הסגר הנושם הנוכחי או שאנו מקשיחים את ההגבלות וההנחיות מיד".

המשטרה אוכפת את הסגר (צילום: דוברות המשטרה)

כאשר נשאל קיש על יועצי רה"מ שהפרו את הנחיות הבידוד שלהם ענה כי "איני מכיר את המקרים לעומק, אולם כל מקרה של הפרת ההנחיות חייב להיענש". במקום לעסוק בטענות אלו בחר סגן השר לעסוק במפגינים בבלפור ובמחאה שהתרחשה בשבוע האחרון בחוף הים: "גם ארוחת החג וההפגנות בים היו מאוד חמורות בעיני. מבקש לעשות אכיפה מלאה ודורש מהיועמ"ש לטפל בנושא ההפגנות ולהביא לקיום מתווה ההפגנות שאושר בממשלה. תתנהלו באחריות ואל תייצרו אירועי הדבקה המוניים".

עוד נשאל קיש בראיון על התנהלותה של ח"כ יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה, ובמיוחד לאחר שמתחה אתמול ביקורת נגד ראש הממשלה. סגן השר אמר כי אמנם הוא לא מצפה ממנה לומר הן על כל החלטה של הממשלה ולא לקבל כל החלטה כמובנת מאליה, אולם אמר כי "לצערי הרבה מהמתרחש בוועדה שלה קשור בפופוליזם ודעתה הייתה שגויה ב-100 אחוזים ואף הביאה עלינו אסון. היא כבר לא מעניינת - צריך לטפל במגפה. היא יושבת בתפקיד קריטי בלי אחריות אבל עם פוטנציאל נזק גדול. אנחנו מקדמים את המדיניות בהובלתו של פרופ' גמזו. ברור לנו האתגר וברור לנו לאן הולכים".