יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס הבוקר (שלישי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב לעלייה בנתוני התחלואה, וציין כי הוא מסכים עם האזהרה החריפה של פרויקטור הקורונה - פרופ' רוני גמזו. "ייתכן מאוד שהגענו לסף איבוד שליטה, אני חושש שכשאנחנו רואים את העלייה בתחלואה ואת מספר המתים שהולך וגדל, אנחנו בהחלט חייבים כולנו לחשוש ממצב בו נאבד שליטה על האירוע", אמר ב-103FM.

קורונה - פעילות המשטרה במהלך ימי הסגר על בני ברק. צילום: דוברות המשטרה

מי אשם?
"אני חושב שזה מגוון רחב של אנשים, כמובן שביחד כולנו כציבור, כציבור הישראלי, כולנו ביחד אשמים במצב. אני חושב ששמירה על ההנחיות היא לא מנת חלקנו, אנחנו רואים את זה הלכה למעשה באין ספור דוגמאות. וכמובן שנורא קשה גם לממשלה לשכנע לשמירה על ההנחיות, בטח ובטח לאור ההפגנות המתקיימות מדי שבוע, שאנחנו מתקשים להסביר לציבור מדוע אותן הפגנות מותרות".

כלומר ההפגנות הן המקור לכל הדבר הזה.
"אני חושב שההפגנות הן חלק עצום בכך שאין לנו כממשלה, ככנסת, כנבחרי ציבור את היכולת לשכנע את הציבור לשמור על ההנחיות, משום שהוא רואה את אותן התקהלויות המוניות באלפים, והוא תוהה, 'איך יכול להיות שאת זה אתם כן מתירים, ולנו, שאנחנו רוצים להתקהל 10 או 20 אנשים להתפלל בבית כנסת, או לשבת באיזה אירוע, למה לנו אסור?'".

אתמול דיברנו עם קצין משטרה, שאלתי אותו, 'כמה אינדיקציות יש לכם על נדבקים בקרב שוטרים מתוך ההפגנות?', אין לו, כמעט לא נדבקו
"אני יודע דבר אחד - שיש גם נתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות - ומהם עולה כי שנתגלו חולים עשרות מאומתים בהפגנות. כנראה שבסוף, אם אתה הופך את זה מבחינה אפידמיולוגית, אתה מדבר על אלפים".

צריך לשמור על בריאותו של ראש הממשלה, נכון? הוא אפילו חשב לקח מטוס נפרד כדי לא לסכן את בריאותו, כדי שיוכל להנהיג את המשבר הזה כמו שצריך. אז בא אחד טופז לוק, האנשים הכי קרובים אליו, זה שנמצא איתו במגע יומיומי, ומסכן את ראש הממשלה כשהוא מגיע ללב ליבה של ההפגנה, חוצה אותה?
טוב, אני מבין שזה עניין שמאוד מעניין אתכם לעסוק בו. אבל בסוף האחריות היא של כולם ללא יוצא מן הכלל, החל מהאזרח הפשוט ביותר וכלה בראש הממשלה וביועציו. כולנו חלה עלינו האחריות".

הפגנות בירושלים, ארכיון

בהמשך הראיון נשאר על התבטאויותיו נגד יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון, עליה כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "היא כפוית טובה שלא מתנהלת כחלק מהליכוד, שתשקול את דרכה במפלגה'. למה אתם לא מפטרים אותה? ממה אתם מפחדים?". הוא אמר: "לגבי העניין של הפיטורים שלה או לא, זה עניין שאני כמובן צריך לקבל את ההחלטה יחד עם ראש הממשלה, ואני מתכוון להעלות את הנושא הזה בפניו".

יכול להיות שאתם מפחדים לפגוע בה כי אתם יודעים שאולי תצטרכו אותה פוליטית בעתיד?
"כשיפעת שאשא ביטון הסבירה לכולנו שאסור לסגור עסקים ואת חדרי הכושר, היא הפכה לאלילה. לימים התבררה לנו תמונה שייתכן שההחלטות הפופוליסטיות שלה מביאות אסון על המדינה בדמות של 4,000 נדבקים ביום, שאנחנו רואים כנראה כתוצאה גם מההחלטות הפופוליסטיות שלה שמסכנות חד משמעית את הציבור הישראלי".

טיפה התבלבלנו פה, מי שמקבל החלטות בסופו של דבר במדינה כרגע היא לא שאשא ביטון, זה ראש הממשלה
"אתה טועה, היא שינתה החלטות של ראש הממשלה, היא שינתה במו ידיה ביחד עם ועדת קורונה לעומתית לקואליציה, שהייתה ועדת קורונה אופוזיציונית, והיא שינתה החלטות שהביאו כנראה ל-4,000 נדבקים ביום".

אז בוא אני אזכיר לך שראש הממשלה ואתה יכולתם לפטר אותה כמה פעמים ולא עשיתם את זה, למה?
"נכון, נמנענו מתוך אמונה שזה לא היה הדבר הנכון לעשות, ואני לוקח פה אחריות על כך שמנעתי את הפיטורים שלה. אני במו ידיי מנעתי את פיטוריה בכך שאני לא רציתי להדיח אותה, ואני מצטער על זה שלא הדחתי אותה".

עימות בין מיקי זוהר לשאשא ביטון בוועדת הקורונה. צילום: ערוץ הכנסת

אתה יכול לעשות את זה עכשיו, למה אתה לא עושה את זה?
"אני הודעתי את ההודעה אתמול, והיום אני אשוחח על כך עם ראש הממשלה ומשם נקבל את ההחלטות".

כלומר יש מצב שהיא תפוטר?
"אני חושב חד משמעית שזה הדבר הנכון לעשות ואני מאוד מקווה שראש הממשלה יקבל את עמדתי. טרם דיברתי איתו על הנושא. אנחנו צפויים לדבר היום וההודעה שהוצאתי אתמול היא לא על דעתו של ראש הממשלה, היא על דעתי, וזוהי עמדתי ואני אביא אותה בפני ראש הממשלה".

ראש הממשלה אומר שהיא מזלזלת בהגבלות, בכל ההנחיות. זאת עילה לפיטורים, לא?
"תראי, נורא קל לבקר, נורא קל לקבל החלטות בלי לקחת אחריות, כי בינתיים ראש הממשלה ושרי הממשלה הם אלו שנושאים באחריות, וליפעת שאשא ביטון אין איזו שהיא אחריות כזו. בלי שום קשר, אני חושב שגם הגישה שלה היא באמת כפוית טובה. הרי על גבה של תנועת הליכוד היא נכנסה לכנסת, מה עם איזו שהיא הכרת הטוב? הרי מצביעי 'כולנו' לא הלכו אחריה לליכוד, ואלו גם שכן באו, הגיעו בטח שלא בזכותה".

מה זו הכרת הטוב? היא חושבת שכך נכון לפעול. היא קודם כל מחויבת למצביעים, לא לכם
"אז אני חושב ש-4,000 נדבקים ביום מוכיחים שהיא טעתה בהרבה מאוד מההחלטות שהיא קיבלה, ונגרם נזק לא קטן לציבור הישראלי בעקבות ההחלטות שלה. ויכול להיות שיש איזה שהוא מספר מחזרים פוליטיים שרמזו לה שיש להם מקום בשבילה".

יפעת שאשא ביטון היא בכלל ליכודניקית או שלא?
"את זה אתם צריכים לשאול אותה, לא אותי".

פרופ' גמזו צריך להמשיך בתפקידו?
"אני לא מאלה שקובעים את המשך כהונתו, בסוף מי שצריך להכריע בכך אלה כמובן ראש הממשלה ושר הבריאות, ואני לא לוקח החלטות שהן לא לי. אני חושב שההצלחה טרם הגיעה בעניין של טיפול משבר הקורונה, ובסוף, אני לא יודע אם זה רוני גמזו באופן אישי או מכלול של אנשים. אבל הלכה למעשה, מי שלא יודע להתמודד גם עם ביקורת ולבוא ולומר בצורה ברורה שההפגנות האלה הורסות לנו כל חלקה טובה במדינת ישראל, בטח בצד הבריאותי והכלכלי"...