נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הכריז היום (שלישי), יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה. בהודעה רשמית שנמסרה מבית הנשיא הובהר כי במסגרת המתווה, לא יבחנו כל בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת מגבלות הקורונה. המתווה יעסוק בקנסות מסוגים שונים שקיבלו אזרחים שמצבם הכלכלי הורע בשל המאבק בנגיף.

נאומו של ריבלין בבית הנשיא. צילום: לע"מ

עוד נמסר בהודעה כי המתווה גובש על ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, על רקע ההשלכות כבדות המשקל במישור הכלכלי שחווים רבים מאז התפרצות הקורונה. ביניהם, בעלי חובות בגין קנסות שהוטלו עליהם בעבר, ושנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה ומתקשים לשלם את חובם בתקופה זו. 

עם פרסום התכנית אמר נשיא המדינה: "ישראליות וישראלים רבים מדי מצאו את עצמם בן לילה, במערכה כלכלית על החיים. בשעה הזאת מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה ולהיחלץ לעזרתם של אלה הזקוקים לכך. החלטנו להשיק מתווה חנינות מיוחד שיקל במעט את העול הכלכלי ממי שנצרך לכך וככל שיש בידינו. אזרחי ישראל, אם צברתם חובות בגין קנסות שהוטלו עליכם בעבר ונקלעתם למצב כלכלי קשה בצל משבר הקורונה, פנו אלינו ובדקו את זכאותכם והגישו בקשות להקלה בקנסות. אני מבטיח שנשקול כל פנייה ופנייה בכובד הראש הראוי וננסה לסייע ככל הניתן. אני מבקש לחדד: לא מדובר ב"צ'ופר", קנסות יש לשלם ובמועדם״.

המתווה של נשיא המדינה ושר המשפטים (צילום: באדיבות בית הנשיא)
המתווה של נשיא המדינה ושר המשפטים (צילום: באדיבות בית הנשיא)

שר המשפטים, אבי ניסנקורן אמר: "משבר הקורונה הביא להשלכות כלכליות קשות. אלו שנקלעו לחובות לפני המשבר ובעקבותיו, מתקשים כיום לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם. חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים. נקטנו במשרד המשפטים בחודשים האחרונים מספר צעדים שהקלו על בעלי עסקים, חייבים ופושטי רגל כדי לחזק את יציבותם הכלכלית ולאפשר להם לנהל אורח חיים מכובד. המתווה המיוחד שאנו מציגים היום יאפשר הקלה נוספת לבעלי חובות רבים בגין קנסות, ויתן מענה למצוקה הכלכלית אליה נקלעו באמצעות שימוש בסמכויות החנינה. אני מודה לכבוד הנשיא על השותפות במהלך החשוב וכן למחלקת החנינות במשרד המשפטים. נמשיך לפעול יום יום על מנת להקל על הציבור בתקופה המורכבת והקשה הזו".