לראשונה מאז חתימת ההסכם: על פי דיווחים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמאד אל ח'ליפה, שוחחו בטלפון לראשונה לאחר ההודעה על נירמול היחסים בין המדינות. על פי הדיווחים, במהלך השיחה, אמר יורש העצר כי ההסכם שנחתם יתרום לחיזוק ביטחון המדינות, היציבות והשגשוג הכללי במזרח התיכון. 

נתניהו הכריז על הסכם שלום עם בחריין

בסיום השיחה, אמר נתניהו כי "זה כמה שעות שאנחנו מנהלים דיונים מאוד חשובים בקבינט הקורונה איך לעצור את התחלואה המתפרצת, איך להסב אותה לאחור. אנחנו נקבל החלטות מאוד חשובות היום, לכל המאוחר מחר, ואנחנו כמובן נביא אותן לכם אזרחי ישראל. נקראתי לצורך לאומי חשוב, שוחחתי עם יורש העצר, שיחה יוצאת מן הכלל, מאד ידידותית. חזרנו על העקרונות של ההסכם ודיברנו על איך אנחנו יוצקים תוכן מהיר להסכמין, והופכים את השלום לטכנולוגי, כלכלי ותיירות". 

כזכור, ההסכם נחתם בבית הלבן לפני כשבוע, לצד חתימה על הסכם דומה עם איחוד האמירויות. נתניהו התייחס להסכם ואמר כי "מדובר בהסכם היסטורי שמצטרף להסכם עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו לא 26 שנים, אלא 29 ימים בלבד להגיע להסכם הזה, עם המדינה הערבית השלישית. ויהיו עוד מדינות". עוד הוסיף כי "זהו עידן חדש של שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה. זה יביא השקעות גדולות מאד לישראל, וזה חשוב מאד". 

כמו כן, שוחחו שר החוץ, גבי אשכנזי, ומקבילו בבחריין, ד"ר עבד אל עטיף. במהלך השיחה אמר אשכנזי כי "ליחסים בין שתי המדינות יש משמעות אסטרטגית וכלכלית. אני בטח שנוכל להמשיך לשלב את מאמצינו. בתוך כך, גורמים בכירים בבחריין טענו כי ישראל תפעל להקמת שגרירות במדינה זמן קצר לאחר החתימה על ההסכם.