משבר הקורונה מוסיף לפגוע במפלגות השלטון: פחות משבוע לאחר הכניסה לסגר שני ורגע לפני מה שמסתמן כהידוק משמעותי שלו, סקר מנדטים של חדשות 12 מראה כי הליכוד ממשיך להיחלש. לאחר שהשתמש בקלף החזק ביותר שלו, הסכמי השלום עם מדינות המפרץ, נוכח רה"מ נתניהו לגלות כי מפלגתו זוכה ל-29 מנדטים בלבד.

סגר קורונה - המשטרה הציבה מחסומים באזור תל אביב

מפלגת ימינה בראשות ח"כ נפתלי בנט ממשיכה במגמת ההתחזקות ומתייצבת בסקר על 21 מנדטים, בעוד יש עתיד-תל"ם נחלשת מעט וזוכה ל-17 מנדטים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה וזוכה ל-15 מנדטים בעוד שכחול לבן עומדת על תשעה מנדטים בלבד, כאשר גם ש"ס עם מספר זהה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שומרת על כוחה אף היא עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה ומרצ רק עם חמישה מנדטים.

 

מפת הגושים על פי חלוקה זו מביאה את גוש הימין ל-66 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל עומד על 46. לכך כאמור מצטרפת ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים.

הסקר הציג אפשרות לפיה תקים יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), מפלגה עצמאית. במצב כזה היא צפויה לזכות, נכון להיום, בלא פחות משמונה מנדטים. בכך תוכל שאשא-ביטון "לגנוב" שלושה מנדטים מהליכוד ולהעמיד אותם על 26, את ימינה על 19, יש עתיד-תל"ם תתייצב על 16 וכחול לבן ישארו עם שבעה מנדטים בלבד.