פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, בהרצאתו בכנס השנתי של "הג'רוזלם פוסט", התייחס למצב המשק על רקע משבר הקורונה ולתנאים הדרושים כדי להבטיח התאוששות נאותה מהמשבר, אם וכאשר מצב התפשטות הקורונה יאפשר זאת. "המצב ההתחלתי של כלכלת ישראל לפני המשבר היה טוב יחסית: צמיחה בשיעור נאה, מצב של תעסוקה מלאה, יחס נמוך וסביר של החוב הציבורי לתמ"ג וחיסכון פרטי ברמה סבירה. תנאים אלה סייעו למשק להתמודד עם הסגר הראשון בסוף הרבעון הראשון ותחילת הרבעון השני השנה", אמר.

לפי פרופ' ליידרמן, העולם עובר השנה את המיתון החריף ביותר מאז המשבר הגדול של שנת 1929. "נגיפים ומגיפות הם לא טובים לכלכלה, וכתוצאה מכך, השנה מאופיינת בצמיחה שלילית בתמ"ג של כמעט כל המדינות בעולם. אנו מעריכים ששיעור הצמיחה בישראל יהיה סביב מינוס חמישה אחוזים, ובשנה הבאה צפויה חזרה לצמיחה חיובית של כארבעה אחוזים. עם זאת, קיימת אי־ודאות גדולה סביב התפתחות ההידבקות מהנגיף וסביב התחזיות לעיל". "ייתכן מאוד שעם הסגר החלקי המוטל עתה על רקע גל ההידבקות השני, האומדנים והתחזיות יהפכו אופטימיים פחות".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר בוועידת הג'רוזלם פוסט

בהשוואה בינלאומית של נזקי הקורונה, קבע ליאו ליידרמן ש"ישראל נמצאת באיזשהו מקום באמצע, בין הפגיעה החדה בצמיחה בספרד, בצרפת, ובאנגליה לבין הפגיעה המועטה יחסית במדינות אסיה כגון סין וקוריאה הדרומית". הוא ציין שתגובת קובעי המדיניות למשבר הייתה ונשארה דומה מאוד למדינות המערב: הרחבה תקציבית ומונטרית. "אם המצב הרפואי הלאומי יוחמר, אין ספק שמקבלי ההחלטות ינקטו צעדי מדיניות מרחיבים עוד יותר מאלה שראינו עד כה".

במבט לעתיד, הדגיש פרופ' ליידרמן את החשיבות של קביעת תקציב מדינה ל־2021 ושל התוויית מדיניות כלכלית כוללת לשנים הקרובות. "ברור הוא שכדי לעשות זאת, נדרשת יציבות פוליטית. היעדר יציבות פוליטית פוגע ביכולת המשק לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו. ללא יציבות פוליטית, ישראל גם לא תהיה מוכנה בזמן להפעלת כל מנועי הצמיחה שיידרשו כדי  להבטיח התאוששות נאותה של המשק, אם וכאשר התנאים הרפואיים יאפשרו זאת".

ליידרמן סיים את הרצאתו בהדגשת "ההישג פורץ דרך של בנק הפועלים, בחתימת מזכר הבנות ראשון מסוגו לשיתוף פעולה עם Emirates NBD, הבנק הגדול בדובאי. אנו מאמינים ששיתוף הפעולה בין הבנקים יתרום להידוק היחסים הכלכליים והפיננסיים בין ישראל לאיחוד האמירויות".

נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר: "שישה מכל עשרה צעירים אמריקאים לא יודעים שנרצחו בשואה שישה מיליון יהודים"

נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד ס' לאודר השתתף בוועידה השנתית של "הג'רוזלם פוסט" באמצעות שיחת וידיאו שקיים מבית הכנסת Adas Israel בלונג איילנד, ארה"ב. לאודר שוחח על עתיד העם היהודי ועל האחריות שלנו לעבוד יחד כדי לשפר את העולם סביבנו. "בידינו הכוח להפוך את הכל לטוב יותר עבור העם היהודי וכל העמים על כדור הארץ", אמר לאודר, שהשתתף ב־15 בספטמבר בטקס ההיסטורי שהתקיים בבית הלבן לחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ולבחריין.

בוועידת "הג'רוזלם פוסט" אמר לאודר בביטחון שהנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ תוביל לשינוי בכל המזרח התיכון. "העבר, ההווה והעתיד של העם היהודי קשורים ישירות בעתיד מדינת ישראל", אמר לאודר וציין את ארבע הסכנות שעומדות כיום בפני העם היהודי: עלייה ניכרת באנטישמיות, מחלוקות בין הזרמים השונים ביהדות, מחלוקות בין יהודי התפוצות ליהודים בישראל ומחסור בחינוך יהודי, לצד שיעור התבוללות גבוה - מה שמוביל יהודים צעירים רבים לנטוש את אמונתם.

"האנטישמיות מעולם לא נעלמה", אמר לאודר והציג סקר עדכני שלפיו שישה מתוך עשרה אמריקאים צעירים (מיליניאלים ובני דור ה־Z) לא יודעים שבשואה נרצחו שישה מיליון יהודים. לדבריו, "אף אחד לא יכול להישאר אדיש לאנטישמיות היום".

בנושא המחלוקות בעם היהודי אמר לאודר: "אנחנו צריכים לראות את עצמנו כעם אחד תמיד". לאודר הדגיש את החשיבות של חינוך יהודי וציין שקריטי ללמד יהודים צעירים "מה זה אומר להיות יהודי" ולהכיר את "ההנאות שביהדות". עם זאת, לדבריו, הצעירים חייבים ללמוד את העובדות על מה שהתרחש בשואה כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו.

לאודר הכריז שהוא משיק קמפיין לשיפוץ והקמת בתי ספר יהודיים בארה"ב, באירופה, בדרום אמריקה ובעוד קהילות יהודיות בעולם. "שום דבר לא יותר חשוב לעתיד העם שלנו מחינוך כל התלמידים היהודים", הוא סיכם.

יו״ר קק״ל דני עטר: "מצד אחד הקורונה עיכבה את תוכנית 'ישראל 2040', ומצד שני היא האיצה אותה"

דני עטר, יו״ר קק״ל העולמית, השתתף בוועידה השנתית של "הג׳רוזלם פוסט" ושוחח באמצעות שיחת וידיאו עם עורך "הג׳רוזלם ריפורט" סטיב לינדי. עטר פירט על מאמצי הסיוע של קק״ל במהלך התפשטות מגיפת הקורונה. ״כארגון שעמד תמיד לצד המדינה והעם היהודי, אנחנו מנסים לעזור בדרך הטובה ביותר שאפשר, על ידי עזרה למשפחות במצוקה ולניצולי שואה״.

עטר הציג עדכון לתוכנית הדגל ״ישראל 2040״, שאמורה להביא מיליון תושבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים חדשים לגליל, באמצעות יצירת מרכזי תעסוקה. עטר הסביר שבמובנים מסוימים מגיפת הקורונה עיכבה את התקדמות התוכנית, ובמובנים אחרים הובילה להאצה שלה. ״שיתוף הפעולה שלנו עם משרד הכלכלה ועם עמיר פרץ, שר הכלכלה, ביצירת נהלים משותפים לקק״ל ולמשרד הכלכלה, הגביר קצב״, סיפר עטר.

קק״ל בונה שותפויות בין העולם העסקי ומדינת ישראל, במטרה למשוך צעירים לנגב ולגליל. התוכנית של עטר לעודד יהודים מרחבי העולם להשקעות עסקיות בישראל הואטה במידת מה בעקבות התפשטות המגיפה, אבל הוא אופטימי שיהדות העולם תיקח חלק בתוכנית ותשקיע בהתפתחותם של האזורים האסטרטגיים האלה.

קק״ל גם מעודדת עולים חדשים שמגיעים לישראל לגור בגליל או בנגב. לדברי עטר, אזורי הפריפריה האלה הם מנועי הצמיחה העתידיים של כלכלת ישראל. בסיום השיחה ציין עטר את התפקיד המכריע של קק״ל בשימור הטבע ואיכות הסביבה בישראל על ידי שתילת עצים, פיתוח פארקים ומסלולי רכיבה לאופניים וארגון מסלולי טיולים בפארקים למשפחות.

חלוצה פורצת דרך: חוה זינגבוים תקבל את הפרס למצוינות ולחדשנות ישראלית

חוה זינגבוים, המנכ״לית והמייסדת של חוה זינגבוים קוסמטיקה בע״מ, נבחרה לקבל השנה את הפרס למצוינות ולחדשנות ישראלית של "הג׳רוזלם פוסט". זינגבוים היא מחלוצות תעשיית הקוסמטיקה בישראל, והיא עומדת מאחורי פיתוחים חדשניים ופורצי דרך בתחום טיפולי העור.
גורו הקוסמטיקה החלה את דרכה בארה״ב, שם למדה במסלול מיוחד של קוסמטיקה מתקדמת בבית החולים סקוט ו־וייט (Scott and White) בטקסס. לאחר סיום לימודיה, פתחה זינגבוים בניו יורק את אחת הקליניקות הראשונות בעולם לקוסמטיקה מתקדמת. עם הידע הנרחב שצברה בתחום, החליטה זינגבוים להביא את השיטה החדשנית והמדעית שלה לישראל.

המוצר פורץ הדרך ביותר שלה הוא הקרם הראשון והיחיד בעולם שמשתמש  בטכנולוגיה חדשה שפותחה בידי זינגבוים בשיתוף אוניברסיטת בר־אילן. בשיתוף עם פרופ׳ לוברט והמחלקה לננו־טכנולוגיה באוניברסיטת בר־אילן פיתחו צוות המחקר והפיתוח, בראשות זינגבוים, מערך מזעור והולכה עורית מולקולרית. הרכיב הראשון הממוזער היה חומצה היאלרונית שהוכחה במחקרי חדירות כחודרת לשכבות העור הפנימיות במריחה וללא הזרקה, כפי שפורסם השנה בכתב העת המדעי "JCAD", ובכך זכה המחקר להכרה עולמית.

זינגבוים הציבה את ישראל על המפה בתחום הקוסמטיקה, וכיום מקיימת שותפויות עם מותגי ענק בתעשיית הקוסמטיקה כדי לחלוק את הניסיון שלה עם דור חדש של מקצוענים.