ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם הערב (שישי) נאום מאופק למדי בעצרת האו"ם, זאת ברקע התנגדותו להסכמי הנורמליזציה שנחתמו מוקדם יותר החודש בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. נאומו של אבו מאזן נמשך כשעה, בדומה לכל הנאומים שנישאו עד כה בעצרת השנתית הנוכחית, היה וירטואלי. הבכיר הפלסטיני חזר וגינה את הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, והדגיש כי הם מתעלמים לחלוטין מהעם הפלסטיני.

חתימת ההסכם בבית הלבן (צילום: Reuters Marketplace: US NETWORK POOL)

ההסכמים עוקפים את יוזמת השלום הערבית. אף אחד לא יכול לעקוף את העם הפלסטיני ולדבר בשמו". אבו מאזן הוסיף, "הדרך היחידה לשלום באיזור שלנו היא הקמת מדינה פלסטיני שבירתה מזרח ירושלים". בהמשך נאומו קרא למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש "להתחיל בהכנות בשיתוף פעולה עם מועצת הביטחון והקוורטט לכינוס ועידה בינלאומית בתחילת 2021 כדי להתחיל מו"מ רציני שיתבסס על עקרונות ברורים".

בנאומו הקצר הורגש מאמץ מיוחד מצדו של אבו מאזן  להתייחס למצב הפנימי  ברשות הפלשתינית וליחסים שבין הרשות לחמאס. הוא הבטיח שיתקיימו בחירות חדשות ברשות, הבטחה שכבר נשמעה לא פעם בעבר, וטרם התגשמה. בהמשך שיבח ראש הרשות את העם הפלסטיני כ"עם חי, נוכח, שואף שלום. עם שחי למרות הכיבוש שמשבש את כל תחומי חייו. עם שמאמין בדמוקרטיה ובחוק". אבו מאזן שיגר ברכה מיוחדת "לשהידים, לאסירים, ללוחמים על ירושלים. ברכות לעמנו ברצועת עזה הנצורה, ולאנשינו במחנות הפליטים".