שגריר איחוד האמירויות בארה"ב, יוסף אל-עתיבה, הודה היום (שבת), אחד עשר ימים לאחר החתימה על הסכם השלום בין מדינתנו וישראל, כי התנאי של איחוד האמירויות להסכם היה דחיית הסיפוח לפרק זמן ארוך במיוחד. את הדברים האלה אמר בשיחה מקוונת עם מרטין אינדיק, דניס רוס ודן שפירו. שפירו היה שגריר ארה"ב בישראל ואינדיק ורוס פעלו לאורך השנים בעניין השיחות בין ישראל והפלסטינים. 

בין השאר אמר אל-עתיבה בשיחה המרובעת כי "אני משוכנע שהסיפוח לא עומד על הפרק למשך תקופה משמעותית, זה ההסכם שהגענו אליו עם ישראל. מדובר בפרק זמן ארוך והבהרנו לארה"ב כי אנו מעוניינים לשמור בסוד את פרק הזמן עליו סיכמנו". עוד אמר השגריר כי הישראלים יראו את התועלת שבהסכמים בקרוב מאוד, "אולם הסיפוח לא יהיה חלק מהם".

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

כאשר רצה להבהיר לבני שיחו את מידת החשיבות של ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות אמר: "כשבוע לאחר החתימה על ההסכם, אנו רואים שכ-80% מהישראלים תומכים בו, על אף שהוא מגיע על חשבון הסיפוח. שלושתכם יודעים ש-80% מהישראלים לא מסוגלים כיום להחליט על דבר, למעט על ההסכם עם האמירויות". 

אל-עתיבה מתח ביקורת על תגובת הפלסטינים להסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות. לדבריו "זה אירוני שהפלסטינים חשים נבגדים לאחר חתימת ההסכם, כאשר דווקא הם אמורים לשמוח מפני שהוא היה מה שמנע את הסיפוח". 

השגריר הקפיד שלא להיגרר בשיחה לעניין מכירת מטוסי ה-F35 ונשק מתקדם אחר למדינתו, והעדיף להמשיך לדבר על התועלת המשותפת של שתי המדינות בהסכם. לדבריו, הסכמי הסחר והתיירות שנחתמו הולכים להביא יתרונות רבים עבורן.