תיעוד שהופץ היום (שלישי) ברשתות החברתיות, בו נראים חיילי הצנחנים האוכפים את ההפגנה מול משכן הכנסת במחאה על החוק להגבלת הפגנות, עורר סערה במערכת הפוליטית.

ח"כ משה בוגי יעלון (יש עתיד-תל"ם) צייץ בטוויטר: ״הפעלת חילי צה"ל באזור הכנסת, מול אזרחים המבקשים למחות באופן דמוקרטי, ולהאבק כנגד הפגיעה בחופש הביטוי, היא ליקוי מאורות מסוכן! אני דורש כינוס מידי של ועדת החוץ והביטחון, כדי לברר מי אחראי לזה״.

ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל צייץ: "אני רואה את חיילי הצנחנים בצמתים בירושלים ומזדעזע. חיילים שלנו לא צריכים לדכא הפגנות נגד הממשלה. לא ראוי שהצבא  יקח צד במחלוקת אזרחית מהותית".

גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו, צייץ: "ש תמונות שקיווינו לא לראות. חיילים עוצרים רכבים בירושלים לא רחוק מהכנסת היא אחת מהן".

מנגד, השר דודי אמסלם (ליכוד) צייץ: "אדוני הארץ הפריווילגים, שעולים לבלפור עם הג'יפים המפוארים מצפון ת"א והקיבוצים, מבזים ומשפילים את חיילי צה"ל ואת משטרת ישראל. צפו בסרטון וראו לאיזה שפל השמאל האנרכיסטי הגיע. בושה וחרפה!".

מצה"ל נמסר בתגובה: "צה״ל מגנה בכל תוקף פגיעה והתנהגות בוטה כלפי חייליו המסייעים למשטרת ישראל. נבהיר כי פעולות החיילים מתבצעות על פי החלטות הממשלה וכחלק מהמאמץ הלאומי בו משתתף צה״ל בהתמודדות למול נגיף קורונה".