ההודעה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיה הוא ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה מטרידה רבים בבית הלבן, החוששים לבריאותו וליכולתו לתפקד כראוי בחודשים הקרובים לקראת הבחירות לנשיאות. כידוע, טראמפ בן ה-74, הסובל מעודף משקל, נמצא באוכלוסייה הנמצאת ברמת סיכון גבוהה יחסית. 

מלבד גילו ועודף המשקל, טראמפ סובל גם מלחץ דם גבוה. על פי המרכזים האמריקאים לבקרה על מחלות ומניעתן, גברים בגילאי 74-65 נמצאים ברמת סיכון גבוהה פי חמישה לאשפוז, וברמת סיכון גבוהה פי 90 למות מקורונה בהשוואה לצעירים בגילאי 29-18. 

בחודש אפריל פורסמו נתונים מבדיקה רפואית שערך טראמפ, ומהם עלה כי הנשיא, שגובהו 1.90, שקל באותה עת כ-110 ק"ג, מה שאומר כי הוא סבל מהשמנת יתר. העובדה שטראמפ גבר מגדילה את רמת הסיכון, משום שגברים נמצאים בסיכון גבוה יותר למות או לסבול מסיבוך כתוצאה מהידבקות בקורונה. 

מלניה טראמפ (צילום:  Mark Wilson  Getty Images)
מלניה טראמפ (צילום: Mark Wilson Getty Images)

אין שום הוכחות כי טראמפ סובל מסרטן, מחלת כליות, סוכרת או ממצבים אחרים הידועים ככאלה המעמידים אנשים בסיכון גבוה יותר. רופאו של הנשיא, ד"ר שון קונלי, אמר כי הבדיקה הגופנית המקיפה האחרונה שלו נערכה באפריל, וכי "לא היו בה ממצאים בעלי חשיבות או שינויים משמעותיים שראוי לדווח עליהם". 

לעומת זאת, הגברת הראשונה מלניה טראמפ בת ה-50, לא נכללת בקטגוריית הגילאים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסבול מסימפטומים חמורים. עם זאת, אנשים בגילאי 64-50 הנם בעלי סיכון גבוה פי שלושה לאשפוז במקרה של הידבקות בקורונה ופי 30 גבוה יותר למות בהשוואה לאנשים בגילאי 29-18. 

מלניה, דוגמנית לשעבר, ידועה כמי ששומרת על תזונה בריאה. במאי 2018 היא עברה ניתוח להסרת גידול שפיר מהכליות, אך הבית הלבן לא פירט על מצבה אז. חולי קורונה הסובלים ממחלות בכליות נמצאים בסיכון מוגבר על פי נתוני CDC. 

יש לציין כי רוב החולים מחלימים מהמחלה. יעברו מספר ימים עד שיתברר האם טראמפ ומלניה יחוו תסמינים, ואם כן עד כמה רציניים הם עלולים להיות. "זה ייקח זמן לראות מה יקרה עם הנשיא והגברת הראשונה", אמרה ל-CNN נציבת הבריאות לשעבר בבולטימור, ד"ר לינה וון. "זה ייקח שבוע בערך לפני שהם עלולים לפתח תסמינים". 

הנשיא טראמפ מבקש מעיתונאי להסיר את המסיכה, הכתב מסרב. צילום: רויטרס