שר התיירות אסף זמיר הודיע היום (שישי) על התפטרותו מהממשלה. הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הניסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית".

"‎היו רגעים שהרגשתי על אמת את ההשפעה שלנו ורגעים ששאלתי את עצמי ביושר האם אנחנו מרסנים את נתניהו או מסייעים בעל כורחנו בהנצחת שלטונו. לפני מספר ימים, כשהממשלה אישרה סופית את התקנות אשר הגבילו בצורה חריפה את זכות המחאה הפור נפל.
היום נפגשתי עם בני גנץ והודעתי לו כי אני מתפטר מתפקידי כשר בממשלה. אני לא יכול עוד לשבת בממשלה שאין לי שמץ של אמון בעומד בראשה. פעמים רבות הצבעתי נגד החלטות הממשלה אבל אני נושא באחריות קולקטיבית לקיומן הגם כשהתנגדתי. ‎תמיד האמנתי בנסיון להשפיע מבפנים, גם במחיר של ביקורת ציבורית. כל עוד האמנתי שתוצאות פעולותיי עושות הבדל, עושות טוב. אני כבר לא מרגיש ככה". 



"לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל.
‎הקורונה מכה בישראל ואנחנו במשך שבועות עוסקים כמעט רק בהפגנות. ‎גם בשעתה הקשה ביותר, האינטרס הפוליטי הנתון של נתניהו מנהל את המדינה. ‎בישיבות הממשלה לא מתקיימים דיונים משמעותיים על הנושאים הבוערים באמת. הרמה של הדיונים נמוכה ולא מעמיקה. שיקולים אישיים גוברים על האינטרס הציבורי".

‎"לנתניהו אין יכולת לחלץ את המדינה מהמשבר העמוק שהיא נמצאת בו. אני חרד למדינה. חרד שהיא על סף שבר מוחלט. וברור לי שזה לא ישתנה כל זמן שנתניהו הוא ראש הממשלה. צו מצפוני לא מאפשר לי להישאר בממשלה שמונעת דה פקטו הפגנות נגד העומד בראשה. ‎‎יש לי הערכה גדולה לבני גנץ. בני הוא מנהיג שבאמת ובתמים שם את טובתה של ישראל לפני הכל ואני מודה לו על האמון ועל ההזדמנות להיות חלק מהממשלה. הודעתי לגנץ כי בכוונתי להמשיך להיות חלק מהמפלגה ולשרת את הציבור מתפקידי כחבר כנסת. מלוא הערכתי גם לגבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ויתר חבריי בכחול לבן".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, החליט כי השרה אורית פרקש הכהן תמונה לשרת התיירות. עוד החליט גנץ, כי השר מיכאל ביטון ימלא בנוסף לתפקידו כשר במשרד הביטחון גם את תפקיד השר לנושאים אסטרטגיים. השרה פרקש הכהן תתפטר מתפקידה כח"כית, ובכך תישאר ח"כ הילה שי וזאן בתפקידה.

אשתו, השחקנית והדוגמנית מאיה ורטהיימר, כתבה בתגובה בסטורי באינסטגרם שלה: "עכשיו הטלפון שלי קורס מהודעות. זה אכן יום מאוד גדול. אני מתנתקת עכשיו והולכת לחבק את בעלי" והוסיפה: "אסף התפטר היום, הוא הלך עם הלב שלו, הוא לא הרגיש שאפשר להמשיך לשבת תחת השלטון הזה. ואני גאה בו. אני גאה שהוא הולך עם האמת שלו והאמת שלנו. אני גאה שזה הגבר שבחרתי". 

הסטורי של מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך)
הסטורי של מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך)

הסטורי של מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך)
הסטורי של מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך)

חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד-תלם) הגיב להתפטרות וכתב: "הלבנה הראשונה בחומה של ביבי נפלה. התפטרותו של אסף זמיר לא מפתיעה, כי הוא אדם ישר ואנשים ישרים כבר לא יכולים עוד להיות בממשלה הזאת. יהיו עוד, כי גנץ ואשכנזי יכולים אולי לרמות את עצמם, אבל לא את האנשים הישרים הרבים בכחול לבן".

ראש האופוזציה, יאיר לפיד, על התפטרותו של אסף זמיר: "אסף זמיר לא רק התפטר, הוא גם הציב כתב אישום חמור מול כל מי שנשאר בממשלה הזו רגע אחד נוסף ומחזיק את נתניהו על כסאו. גנץ ואשכנזי, אתם לא משרתים את ישראל בממשלה, אתם משרתים את נתניהו. הגיע הזמן שתקומו ותתפטרו".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בדיוק בשעה שראש הממשלה נתניהו הוביל דיון רב-משתתפים עם ראשי הציבור החרדי כדי להילחם בקורונה, אסף זמיר בורח מהמערכה רק כדי לקושש קולות בבחירות המקומיות בתל אביב. הוא זה שעוסק בפוליטיקה קטנה בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק מסביב לשעון למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. כחול לבן צריכים להחליט אם הם עובדים באחדות מתוך הממשלה שנלחמת בקורונה או שהם ממשיכים לייצר תוהו ובוהו בתוך הממשלה ובכך פוגעים בפעולות הנדרשות לטובת אזרחי ישראל".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה: ״מברכת את אסף זמיר על הצעד האישי המתבקש בעזיבת ממשלתו של נאשם בשוחד שעסוק במשפטו ולא בניהול המדינה. עם פתיחת מושב הכנסת ב12/10 אגיש בשם סיעת מרצ הצעת אי אמון קונסרבטיבית. אני קוראת לכחול לבן להצטרף לסיעות האופוזיציה ויחד לתמוך בהצעה. זו ההזדמנות לשלוח את הממשלה המושחתת והמנותקת הביתה, בכנסת הזאת, בלי בחירות חדשות. התובנה של אסף זמיר אולי מאוחרת אבל חשובה וישנה אפשרות לחור אחורה לרוב הקיים בכנסת נגד נתניהו ובעד ממשלה עם סדר עדיפויות אחר שתדאג לאזרחים ולא לנאשם בשוחד״.