המתיחות בקואליציה התגברה הערב (ראשון) לאחר שהליכוד וכחול לבן החליפו ביניהן מהלומות בטוויטר והאשימו האחת את השנייה ב"מניעים לא עניינים" וב"דחיפה לבחירות". במקביל, חלק מחברי כחול לבן חושבים לפעול לפירוק השותפות עם נתניהו, והמפלגה הודיעה כי תכנס הערב בשעה 21:15 ישיבת סיעה בזום. 

מלחמת הציוצים התחילה בחשבון הטוויטר של הליכוד, בו עלה ציוץ שהאשים: "כחול לבן שוברים את ממשלת האחדות וזורעים תוהו ובוהו בזמן מצב חירום לאומי רק כדי לקושש קולות משמאל עבור מפלגתם שקורסת בסקרים. אנחנו קוראים לכחול לבן להפסיק עם פוליטיקה קטנה ולחזור לאחריות לאומית כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל ולסייע במאבק בקורונה".

לאחר מכן הגיבו בחשבון הטוויטר של כחול לבן בציוץ לוחמני למדי שהאשים: "תוהו ובוהו זורעים מי שלא מעבירים תקציב ל-2021 ממניעים לא ענייניים", כתבו. "כל עוד זה לא נעשה - הליכוד לא מעוניין בשום דבר מלבד הישרדות פוליטית ששוכחת את טובת האזרחים מאחור".

בנימין נתניהו, בני גנץ - ישיבת הממשלה (צילום: פול איל סלמן )
בנימין נתניהו, בני גנץ - ישיבת הממשלה (צילום: פול איל סלמן )

בתוך כך, התפטרותו של שר התיירות אסף זמיר מהממשלה בסוף השבוע עוררה חלק מכחול לבן לפעול לפירוק השותפות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעוד הבוקר נשמעו קולות של שרים וח"כים שהביעו תמיכה בהישארות המפלגה בממשלה, הערב טענה ח"כ מיקי חיימוביץ' בריאיון לרשת ב' כי "יש בימים האחרונים קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד", אמרה חיימוביץ. "לא לוותר עם מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו". 

הליכוד הגיבו לדברים בקריאה ליו"ר כחול לבן בני גנץ "לעשות סדר בבלגן"."ח"כ מיקי חיימוביץ' חשפה את האמת: רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".

מוקדם יותר היום אמר שר המדע יזהר שי לכאן ב': "אני מוטרד מאוד מהמצב של חוסר אמון מוחלט של כולם בכולם, שראינו אתמול פורץ ברחובות. אנחנו הגבלנו את ההפגנות בצורה שהיא לא מידתית. כל שר בממשלה צריך להסתכל על עצמו במראה ולשאול אם מה שהיה אתמול זה מה שרצינו להשיג. יש ממשלה שחלק משריה בזמנים הכי קשים מתעסקים בדברים שאינם לטובת אזרחי ישראל. מישהו צריך להיות המבוגר האחראי. אני לא רואה כרגע סיבה להתפטר מהממשלה".

שר החקלאות, אלון שוסטר, אמר בראיון לערוץ 13: "מבין את הקושי של אסף זמיר, אבל כחול לבן לא תיתן לנתניהו לנהל לבד את המדינה". בנוגע לתפקוד הממשלה אמר שוסטר: "הצגנו תכנית לקבינט הקורונה. צריך לקבל אותה כדי שנוכל לצאת למציאות טובה יותר. הבחירות הן עניין הנתון אך ורק לרה"מ. אנחנו קוראים לראש הממשלה לעמוד בהסכם שחתם עליו ולהעביר תקציב. זה בידיים שלו".

מנגד, ח"כ רם שפע הביע עמדה מעט שונה כשאמר בכאן ב': "הדבר היחיד שאנחנו צריכים להתעסק בו עכשיו זה להסתכל על מה שקורה ברחובות ולהבין שהמצב של חוסר אמון ברה"מ מגיע לשיא. ברור שאם רה"מ יתפטר - נוכל לנהל את המדינה בשפיות".

"הדגלים השחורים" מסרו בתגובה: "קוראים למירב כהן, יזהר שי ואורית פרקש הכהן, לעשות את הדבר הנכון ולפרק את ממשלת הרוע וההסתה של הנאשם. אתם אנשים טובים, ערכיים, זה לא עובד- תעשו את הדבר הנכון!".