ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הגיש הצעת חוק לשלילת תמיכה ותקצוב של משרד החינוך מישיבות המפרות את הנחיות הממשלה בנושא נגיף הקורונה או מסיתות לאי־מילוי ההנחיות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בחודש אפריל 2020 גובש מתווה מיוחד על ידי משרד החינוך והאגף החרדי במשרד החינוך, על פיו תינתן תמיכה מדי חודש בחודש למוסדות התורניים שעמדו בתנאי הסף ונמצאו זכאים לקבלת מקדמות.

בין הכללים שנקבעו במתווה לא מצוינת הדרישה לעמידה בהנחיות הנקבעות על ידי משרד הבריאות בתקופת הנגיף, חרף העובדה כי המתווה נבנה במיוחד לעת הזו.

עימותים בין חרדים לשוטרים בבני ברק (צילום: צילום מסך מתוך הסרטון של ישראל סנדורסקי)
עימותים בין חרדים לשוטרים בבני ברק (צילום: צילום מסך מתוך הסרטון של ישראל סנדורסקי)

"בתקופה מורכבת זו עבור כלל אזרחי ישראל, כאשר הנחיות נוקשות מוטלות על הציבור וכוללות הגבלת תנועה וגזירות כלכליות קשות מנשוא, אנו עדים לתופעה בלתי מתקבלת על הדעת של קיום תפילות ענק ללא שמירת הנחיות מרחק עטיית מסיכות והתפזרות לבתים מיד אחריהן בניגוד לסיכום מוקדם עם משרד הבריאות", טוען ח"כ קושניר.

לדבריו התקהלויות מסוג זה בבתי הלימוד ובתי התפילה מהוות סכנה רפואית לציבור החרדי והציבור הישראלי בכללותו, אך למרות זאת, מנהיגי הקהילה ממשיכים להתעלם ממספרי התחלואה בקרב הציבור החרדי וחלקם אף קוראים לו להתעלם מהנחיות משרד הבריאות.